یادداشت؛

آقای شریعتمداری به خاطر "تحریف" هفت ساله عذرخواهی کنید

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۹:۴۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۹۲۷۲
آقای شریعتمداری به خاطر تحریف هفت ساله عذرخواهی کنید
یادداشت- محمد مبین

روزنامه کیهان چند روز پیش در یادداشتی خواستار عذرخواهی حسن روحانی شده، این یادداشت را هم دقیقا دو روز بعد از سخنان رهبری در مورد تحریف کارآمدی نظام توسط برخی رسانه ها منتشر کرده تا مشخص شود آن چیزی که ادعای مدیران این روزنامه در مورد ولایت پذیری مطرح می شود نه تنها کذب است بلکه ولایت را تا جایی قبول دارند که حرف آنها را بزند.

رهبری در سخنان خود با اشاره به پیشرفت های کشور در ایام تحریم، تحریف پیشرفت ها را لبه دیگر تاثیر تحریم ها دانستند، دو روز بعد از این سخنان، روزنامه کیهان، رسما و علنی با زیر سوال بردن پیشرفت های کشور با وجود سنگین ترین تحریم های خارجی، خواستار عذرخواهی حسن روحانی شده و در واقع همه دستاوردهای دولت در این چند سال را زیر سوال برده است.

حسن روحانی و دولتمردانش البته هرگز در قبال اشتباهات، کوتاهی ها و یا شرایط سخت معیشتی مردم، از عذرخواهی نترسیده اند و اتفاقا این سنت حسنه را همین دولت احیا کرده  اما آن چیزی که روزنامه کیهان نوشته، فراتر از این عذرخواهی هاست.

روزنامه کیهان و در راس آن حسین شریعتمداری، حتما دولت را نمی پسندد، این نظر آنهاست و حتما هم باید به چنین نظری احترام گذاشت ولی این روزنامه و مدیرانش حق ندارند در رسانه ای که از بیت المال ارتزاق می کند، با سیاهنمایی عملکرد دولت و دولت ها، دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرند و نظر شخصی خود را غالب کنند. دولت مطلوب شریعتمداری و کیهان حتما دولت محمود احمدی نژاد است، حتی اگر در دو سال آخر از این دولت بریده باشند بازهم ننگ حمایت از دولت انحرافی را با هیچ رنگی نمی توانند پاک کنند با این وجود این روزنامه نمی تواند منکر خدماتی باشد که دولت در هفت سال گذشته انجام داده و در سخت ترین شرایط کشور را اداره کرده است.

هفت سال پیش وقتی روحانی دولت را تحویل گرفت، تورم سرسام آور و رشد اقتصادی منفی ۷ درصد (به روایتی ۱۲ درصد) بر کشور حاکم بود، تولید اساسا وجود نداشت، بورس دچار مشکل سنگین بود، واردات بی رویه و بدون مبنا، نفس بازار را گرفته و صادرات حتی به کشورهای منطقه تقریبا تعطیل بود. دولتی که بیشترین درآمد ارزی تاریخ را داشت تقریبا در همه عرصه ها کشور را دچار بحران کرده بود؛ از سیاست خارجی تا سیاست داخلی!

روحانی در چنین شرایطی کشور را از دولت محبوب روزنامه کیهان تحویل گرفت، در همان چهار سال اول علیرغم تحریم ها، تورم را تک رقمی و رشد اقتصادی را مثبت کرد، به تولید رونق بخشید با افزایش درآمدها رفاه نسبی را به کشور برگرداند. در همه این سال ها کیهان عصبانی از عملکرد روحانی و دولتش، هر روز در حال حمله بود. در دولت دوم روحانی، با وجود سنگین ترین تحریم های خارجی و مشکلات طبیعی داخلی اعم از سیل و زلزله و کرونا، بازهم اقدامات توسعه ای دولت روحانی در همه عرصه ها ادامه یافت تا جایی که باوجود تاثیر طبیعی تحریم ها بر اقتصاد کشور و محدودیت های سنگین مالی، هیچ طرح و پروژه ای نخوابید و هیچ اقدام توسعه ای تعطیل نشد. این عملکرد تا جایی بود که کسی مثل سعید جلیلی که رقیب روحانی در انتخابات ۹۲ بود و در هفت سال گذشته از هیچ نقدی فروگذار نبود به این اقدامات دولت اذعان کرد یا نزدیکترین فرد به محمود احمدی نژاد (خورشیدی) اقدامات بزرگ دولت روحانی را قابل تقدیر دانست.

توقع داشتیم کرونا و عملکرد دولت و کشور در این دوره خاص تاریخی ذهن بسته مدیران و نویسندگان روزنامه کیهان را باز کند و ببینند در شرایطی که کل دنیا در بحران به سر می برد، عملکرد هفت ساله دولت روحانی، چه در حوزه سلامت، چه در حوزه تولید و چه در حوزه خدمات،  باعث شد کشور با کمترین مشکل از نظر درمان، تامین مواد غذایی و معیشتی و خدمات مختلف مواجه شود. اما واقعیت این است که مدیران کیهان اساسا عناد دارند و با  ندیدن و نگفتن و تحریف عملکرد دولت تلاش می کنند پروژه ناکام خود در انتخابات ۹۲ و ۹۶ را در انتخابات ۱۴۰۰ پییش برند.

آن کسی که امروز باید از مردم عذرخواهی و در محضر خداوند استغفار کند اتفاقا روزنامه کیهان و شخص حسین شریعتمداری است، این روزنامه است که در بدترین شرایط کشور، به جای اینکه در قالب یک روزنامه حاکمیتی به برجسته کردن نقاط قوت دولت و کشور بپردازد و نقدهایش را با زبان نرم و خالی از توهین بگوید، تلاش کرده با تحریف، سیاهنمایی و حمله به دولت مردم را از کارآمدی نظام ناامید کند. اتفاقا عملکرد روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری باعث شده مردم بگویند این چه نظام کارآمدی است که حتی روزنامه کیهان هم آن را قبول ندارد؟ وقتی روزنامه ای مثل کیهان دولت های هاشمی رفسنجانی و خاتمی و روحانی با دستاوردهای بزرگ اقتصادی، سیاسی و علمی را ناکارآمد و غربگرا و فشل می داند و تنها پنج سال دولت احمدی نژاد که ضعیفترین دولت تاریخ بود را دولت موفق معرفی می کند دیگر چه نیازی به صدای آمریکا و بی بی سی و منوتو و ایران اینترنشنال می ماند که دولت و نظام را ناکارآمد و ناتوان نشان دهند؟ روزنامه که از بیت المال ارتزاق می کند ولی اپوزیسیون دولت های مستقر می شود و همه اقدامات را نفی و تحریف می کند، آیا غیر از این است که به مردم می گوید فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور باشد؛ این نظام ناکارآمد است و ۲۴ سال در این کشور کاری نشده و همه فاسد و ناتوان و بدون برنامه هستند؟ این تحریف بزرگی است که رهبری هم در بیانیه گام دوم و هم در سخنرانی عید قربان گفتند و حسین شریعتمداری بابت این تحریف بزرگ باید از محضر مردم عذرخواهی کند و البته که بعید است مردم این عذرخواهی را بپذیرند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز