رییس کمیسیون عمران مجلس:

اولویت اصلی کمیسیون عمران تفکیک وزارت راه و شهرسازی است/ در سال ۱۸ هزار کشته در راه ها و جاده ها داریم

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۵:۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۶۱۰۰
اولویت اصلی کمیسیون عمران تفکیک وزارت راه و شهرسازی است/ در سال ۱۸ هزار کشته در راه ها و جاده ها داریم
رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرحی که تهیه کردم مقرر شده است که شهرداری ها که در حوزه شهرسازی و مسکن نقش داشته باشد از وزارت کشور جدا شوند و حوزه مسکن را هم از وزارت راه و شهرسازی جدا کنیم و به یک وزارت خانه ای انتقال یابد که مسایل مربوط به مسکن و شهر سازی در آن می پردازد.

«محمدرضا رضایی کوچی»، نماینده مردم جهرم و رییس کمیسیون عمران مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با تفکیک وزارت راه و شهر سازی گفت: دولت در مجلس دهم به دنبال تفکیک وزارت و شهرسازی بود اما در آن زمان تفکیک سه وزارت خانه دیگر مطرح بود، به همین دلیل این طرح رای نیاورد. وزارت راه و شهرسازی وزارت خانه وسیع و طویلی است و یکی از ماموریت های مهم آن، موضوع شهرسازی و مسکن است اما به لحاظ حجم زیاد کار، کمتر مورد توجه قرار می گیرد و موضوع، شهرسازی و مسکن وزارت خانه دیگری را می طلبد. 

او ادامه داد: در طرحی که تهیه کردم مقرر شده است که شهرداری ها، در حوزه شهرسازی و مسکن نقش داشته باشند و از وزارت کشور جدا شوند و حوزه مسکن را هم از وزارت راه و شهرسازی جدا کنیم و به یک وزارت خانه ای انتقال یابد که مسایل مربوط به مسکن و شهرسازی در آنجا، پرداخته شود. 

رضایی کوچی گفت: گرانی مسکن و تخلفات در شهرها از پیامدهای وسعت این وزارت خانه است. در سال ۱۸هزار کشته در راه ها و جاده ها داریم و مدیر کل راه ها باید همه وقت شان را در راه ها بگذرانند و از آن طرف شهرسازی کمتر مورد توجه قرار می گیرد و این ها منجر به آسیب به حوزه مسکن و راه ها می شود. اگر این وزارت خانه تفکیک شود، هم وضعیت راه ها بهتر می شود و هم مسکن شرایط بهتری دارد. دولت اگر لایحه ای، برای تفکیک این وزارت خانه بفرستد خیلی بهتر است اما در کمیسیون عمران، طرح تفکیک وزارت و شهرسازی در اولویت برنامه هایمان است و این موضوع را در دستورکار داریم.٣

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز