وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۳۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند/ سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد نداریم/ بسته شاد قابلیت اجرایی بر روی همه سیم‌کارت‌ها دارد

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۱:۵۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۹۳۹۳
۳۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند/ سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد نداریم/ بسته شاد قابلیت اجرایی بر روی همه سیم‌کارت‌ها دارد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد نداریم مردم به کلاهبرداری های این حوزه توجه نکنند سیم کارت کودک داریم که این سیم کارت‌ها تحت عنوان سیم کارت انارستان توسط همراه اول ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدجواد آذری‌جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بحث عدالت آموزشی یک موضوع بسیار حائز اهمیت است. بحث اول ما توسعه روستایی بود از فروردین تا الان حدود 3500 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و این امکان را برای مردم مناطق روستایی فراهم کرده که از ظرفیت فضای مجازی، بتوانند بهره ببرند. بحث بعد این بود که دانش آموز یا دانشجویی به خاطر مسائل مالی و هزینه ‌های شبکه از تحصیل باز نماند، بنابراین شاد در سراسر کشور رایگان شد و به 700 هزار معلم، بسته های 3 ماهه رایگان، ارائه شد.

او افزود: یکشنبه با وزیر علوم جلسه داریم تا جزئیات بسته های آموزشی اساتید دانشگاه و دانشجویان را بتوانیم برنامه ریزی کنیم. تا هفته آینده سایت برای ثبت نام باز خواهد شد و می توانند مراجعه کرده و ثبت نام کنند. انشالله بتوانیم بسته هایمان را تقدیم کنیم تا از آموزش مجازی، بهره مند شوند و کارشان پیش برود.

او درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات یک بار در سال ۹۱ در دولت نهم از طریق وزارت ارتباطات وقت به دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ارسال می شود. بعد از آن یکبار در دولت یازدهم و دو مرتبه در دولت دوازدهم ارسال شده است.

آذری جهرمی گفت: بین وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی همیشه درباره سند معماری بحث و اختلاف نظر جدی وجود داشته است، اما در این دوره و با هماهنگی خوبی که با مرکز ملی فضای مجازی داشتیم توانستیم به یک محور مشترک برسیم. اکنون ابعاد و محورها و شاخص های شبکه ملی اطلاعات مشخص شده است.

او اشاره کرد: در کشور «قتل» هم رخ می دهد می گویند به دلیل سامان نگرفتن شبکه ملی اطلاعات است چون این قتل به واسطه استفاده از یک پیام رسان رخ داده است. پیام رسان داخلی هم باشد این قتل رخ می‌دهد. راه حل تمام مشکلات، فضای مجازی صرفا شبکه ملی اطلاعات نیست. شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت فضای مجازی است. برخی از انتظارات خیلی فراتر از تکالیفی است که برای شبکه ملی اطلاعات تعریف شده است.

آذری جهرمی گفت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در این باره دستور دادند، ظرف دو هفته برنامه را بدهیم، اما تدوین برنامه بیش از سه هفته زمان برد و سند را نهایی و ارایه کردیم. نزدیک به سه ماه مرکز ملی آن را بررسی کرد و طی سه ماه در شورای عالی فضای مجازی بحث شد. در نهایت، دیشب در جلسه شورای عالی، سند معماری نهایی به تصویب رسیده است.

آذری‌جهرمی در رابطه سیم کارت های شاد توضیح داد: سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد نداریم. مردم به کلاهبرداری های این حوزه توجه نکنند.  تماس هایی که از سرشماره ۹۰۹ برای سیم کارت شاد گرفته می شود صرفا کلاهبرداری است و نباید به آن توجه کرد. همراه اول تا چند روز آینده یک مرکز تماس برای برنامه شاد راه‌اندازی خواهد کرد. سیم کارت کودک داریم که این سیم کارت‌ها تحت عنوان سیم کارت انارستان توسط همراه اول ارائه می شود. سیم کارت ایرانسل هم مخصوص کودک دارد که تحت عنوان سیم کارت کودک ایرانسل است. هزینه مازادی نباید برایش پرداخت کنند. توصیه می کنیم به تلفن هایی که موضوعشان پاسخگویی و در واقع دعوت به فروش سیم کارت است پاسخ ندهند و این را کلاهبرداری تلقی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با مزیت‌های سیم کارت کودک تصریح کرد: سیم کارت کودک وایت لیست دارد که همه سایت های اینترنتی به رویشان باز نیستند و لیست سفیدی که نیازمندی های آموزشی دانش آموز را فراهم می کند، فقط در اختیارشان قرار دارد. این امکان از سال 96 فراهم بوده الان یک مقدار استقبال از آن بیشتر شده است. با توجه به اینکه اقبال نسبت به آن زیاد شده بود و زیر ساخت هایش کم بود، ظرف دو روز گذشته مشغول ارتقای زیرساخت هایش هستند که مشکلاتش برطرف شود. آن چیزی که ما داریم بسته شاد است. 

آذری‌جهرمی در پاسخ به اینکه بسته شاد فقط به سیم‌کارت‌های کودک تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: خیر. روی هر سیم کارتی می توانند آن را فعال کنند. در زمانی که سیم کارت دست والدین است بسته عادی است و در زمانی که دست دانش اموز قرار می گیرد با یک کدی بسته شاد را فعال می کنند. 

وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه بعضی از مدارس از پیام رسان های خارجی استفاده می کنند، ممنوعیتی در این باره وجود ندارد؟ خاطرنشان کرد: ممنوعیت در واقع به صورت رسمی از طریق مرکز ملی فضای مجازی اعلام شده که مدارس به صورت رسمی استفاده نکنند اما بالاخره به صورت غیر رسمی بعضی از مدارس استفاده می کنند که هزینه های آن را باید، خودشان پرداخت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز