عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی:

می‌شود جایگاه زنان را در سیاست ارتقا داد/ باید نیمی از مجلس را زنان تشکیل می‌دادند

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۴۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۳۷۲۴
می‌شود جایگاه زنان را در سیاست ارتقا داد/ باید نیمی از مجلس را زنان تشکیل می‌دادند
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر با این دیدگاه که نیمی از جامعه را زنان تشکیل‌ می‌دهند، به قضیه نگاه کنیم، باید نیمی از نمایندگان را زنان تشکل می‌دادند.

«شیوا قاسمی‌پور»، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نقش زنان در حوزه سیاسی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، از توان تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند و به خوبی می‌توانند در پُست‌های مدیریتی حاضر شوند، همچنان که تعدادی از زنان، نمایندگان مردم در مجلس هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر کشور این پتانسیل و ظرفیت را دارد که رئیس‌جمهور زن داشته باشد و هیچ ایرادی در این خصوص، وجود ندارد. اگر با این دیدگاه که نیمی از جامعه را زنان تشکیل‌ می‌دهند، به قضیه نگاه کنیم، باید نیمی از نمایندگان را زنان تشکل می‌دادند. لذا بر روی نگاه و استقبال جامعه از این قضیه باید کار کرد.

قاسمی‌پور در واکنش به اینکه مدیریت موفق زنان رئیس‌جمهور در مورد کرونا در کشورهایی نظیر نیوزلند تا چه اندازه مهر تائیدی بر مدیریت موفق زنان است؟ تصریح کرد: در قضیه مدیریتی نمی‌شود، نگاه جنیسیتی داشت اما یک زن می‌تواند موفق و تاثیرگذار باشد، چراکه زنان از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند که این ویژگی‌ها، باعث می‌شود در مدیریت موفق باشند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه این فراکسیون قصد ورود به مسئله رئیس‌جمهور شدن زنان را دارد؟ گفت: این موضوع باید در جلسات مطرح شود و بر روی آن بحث وگفتگو شود.

قاسمی‌پور در رابطه با لزومیت پرداختن به مسائل سیاسی زنان افزود: همانطور که مسائل اجتماعی زنان اهمیت دارد مسائل سیاسی آنها هم اهمیت دارد. وقتی یک زن همزمان می‌تواند به خوبی نقش مادری، همسری و خواهری را ایفا کند قطعا با نگاه دلسوزانه خود به جامعه، بهتر می‌تواند، عمل کند. همچنین با توجه به تفاوت نوع گفتمان و دیدگاه زنان با مردان، زنان در حل مسائل می‌توانند، موثرتر عمل کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ارتقاء جایگاه زنان در سیاست ادامه داد: می‌شود جایگاه زنان را ارتقا داد و در آینده این اقدام، صورت خواهد گرفت.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز