چهره سیاسی اصولگرا:

هر جوانی نباید بگوید وزیر شوم/ اصولگرایان قدرتی ندارند که به جوانگرایی بپردازند!

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۵:۰۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۵۵۹۸
هر جوانی نباید بگوید وزیر شوم/ اصولگرایان قدرتی ندارند که به جوانگرایی بپردازند!
چهره سیاسی اصولگرا گفت: در حال حاضر اصولگرایان قدرتی ندارند که به جوانگرایی بپردازند.

«مهدی چمران»، چهره سیاسی اصولگرا، درباره نگاه به جوانان در جریان اصولگرایی و اینکه تا چه حد انتقادات جوانان را به جریانات سیاسی به ویژه اصولگرایان وارد می‌دانید؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بنده نمی‌خواهم به تقسیم بندی یا جداسازی بپردازم  اما به هر حال، شرایط فعلی کشور بدین گونه است که به جوانان بهایی ندادند به ویژه احزاب اصلاح طلب به جوانان آنچنان که باید بها بدهند، بها ندادند و طی سالهای گذشته نیز حد متوسط سنی وزرا، افزایش پیدا کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر اصولگرایان قدرتی ندارند که به جوانگرایی بپردازند، افزود:  به هر روی ما انتخابات مجلس را پشت سر گذاشتیم و شاهد بودیم که به جوانان در جریان اصولگرایی، اهمیت بسیاری داده شد و تعداد بسیاری هم در این دوره از انتخابات، آمدند.

چمران ادامه داد: عده‌ای می‌گویند جوانانی که آمدند تجربه ندارند اما در هر صورت، انتقادی که مطرح می‌کنند اگر هم وارد باشد حائز اهمیت است  که جوانان هم، تجربه خوبی بیاندوزند و انشاالله همین گونه نیز می‌شود. بنابراین در مجلس، جوانگرایی را در حد بالایی رعایت کردیم و در انتخابات، در میان لیست منتخب نمایندگان تهران، تعداد زیادی از جوانان سهم خوبی، داشتند. 

نایب رئیس جمنا با اشاره به انتقاد برخی جوانان حزبی مبنی براینکه تصمیم گیران احزاب اصولگرا و اصلاح طلب، به تعبیری محکم به صندلی‌هایشان چسبیده‌اند؟ تشریح کرد: درباره تصمیم‌گیری برای انتخاب، اگر به شورای ائتلافی که برای مجلس تشکیل شد نگاه کنید متشکل از 50 درصد جوانان بود، یعنی برای اولین بار می‌توان گفت تعداد نیروهای جوانی که برای تصمیم‌گیری از احزاب آمدند، تشکیلات و گروه‌هایی بودند که سعی شد جوانانشان حضور پیدا کنند و آن جوانان در تصمیم‌گیری‌ها هم سهم خوبی داشتند و تا آخرین لحظات هم، پای کار بودند.

او ادامه داد: اما یک تغییر فکر و اصلاح فکری در این زمینه که از جوانان باید استفاده شود، وجود دارد به خصوص مسائل علمی که اکنون در کشور مطرح است و در آن بحث سیاسی، مطرح نیست. در حرکات‌هایی که صورت می‌پذیرد می‌بینیم، جوانان سهم‌ بالایی را بر عهده دارند البته این انتظاری که هر کسی جوان است بگوید باید وزیر شوم نباید باشد جوان باید دارای شغل و کار موثر باشد و قاعدتا در آن جایگاه، خودش را نشان بدهد. از این رو آنهایی که در آن جایگاه و شغل رشد می‌کنند و جلو می‌روند باید بتوانند، در جاده‌های مدیریتی و هم در جایگاه‌های اجرایی، قرار بگیرند. 

او بیان کرد: قاعدتا برخی از مشاغل نیاز به تجربه دارند. به عنوان مثال این بحث مطرح می‌شود که رئیس جمهور باید فلان سال، تجربه اجرایی داشته باشد تا بتواند رئیس جمهور باشد این چیزی است که همه عقلا، قبولش دارند.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات وارده به احزاب اصولگرا از سوی جوانان این جریان را رد می‌کنید؟ تصریح کرد: بنده رد نمی‌کنم و نمی‌گویم جوانان سرکار هستند. ابتدا باید این مسئله را درنظر گرفت که جوانان بیکار هستند؛ و نه تنها شغل ندارند بلکه در تصمیم گیری هم نیستند. وقتی سرکار باشند و بتوانند استعدادشان را نشان دهند آن زمان می‌توانند، بالا بیایند و رشد کنند. حال به هر دلیل، جوانان ما بیکار هستند به ویژه سطح بیکاری در جوانان تحصیل کرده بسیار بالاست و این خطری است که باید، برای آن فکر و اقدام شود. بنابراین جایگاه مدیریتی مهم نیست زیرا در حال حاضر جوانان بیکار هستند. 3

نظر شما