رئیس مجلس شورای اسلامی:

حضور نداشتن رئیس جمهور در مجلس خلاف آیین‌ نامه نیست

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۸:۵۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۵۷۵۳
حضور نداشتن رئیس جمهور در مجلس خلاف آیین‌ نامه نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی به دلیل پروتکل‌های بهداشتی و مسائل مربوط به کرونا است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علیرضا سلیمی»، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، در تذکری گفت: طبق اصل 131 از آغاز مجلس تاکنون آقای رئیس جمهور در هیچ جا حضور نیافته‌اند در حالیکه طبق این اصل، ایشان مسئول اجرای قانون اساسی هستند. رئیس جمهور طبق اصل 121 قانون اساسی قسم خورده که همه استعداد و صلاحیت خود را در ایفای مسئولیتش به عهده گیرد و طبق اصل 123 ایشان موظف هستند که به مصوبات مجلس، عمل کنند. در ماده 202 و 204 مصوبه مجلس آمده است که در جلسه رأی اعتماد به یک وزیر رئیس جمهور، باید در جلسه حضور داشته باشد. بنابراین رئیس جمهور از عمل به قانون با عدم حضورشان در  مجلس استنکاف کرده اند.

او افزود: در آیین نامه نیامده است که اگر رئیس جمهور در مجلس حضور پیدا نکرد، نمایندگان می‌توانند جلسه را ادامه دهند یا خیر به نظر من، جلسه رأی اعتماد خلاف قانون است.

«محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس، در پاسخ به علیرضا سلیمی گفت: عدم حضور رئیس  جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست. ایشان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این جلسه حضور پیدا نکردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز