تحلیل‌گر مسائل آمریکا:

ترامپ به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعتراض می‌کند/ امکان ندارد بایدن دو مناظره بعدی را کنسل کند

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۲۳:۴۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۷۴۰۰
ترامپ به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعتراض می‌کند/ امکان ندارد بایدن دو مناظره بعدی را کنسل کند
تحلیل‌گر مسائل آمریکا گفت: بایدن در حاضر توانایی این را دارد که حدود 12درصد از آرای سرگردان را به خود جذب کند و از طرفی به دلیل مظلومیتی که در مناظره داشت، دور اول مناظره به نفع ترامپ تمام نشد، لذا به نظر می‌رسد که در دورهای بعدی هم بایدن پیروز شود، البته این مورد چندان پیش‌بینی پذیر نیست.

«علی بیگدلی»، تحلیل‌گر مسائل آمریکا، در ارزیابی تبعات انتخابات آمریکا با توجه به مناظره صورت گرفته میان دو رقیب اصلی این انتخابات به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در مناظره‌ میان ترامپ و بایدن، بی‌اخلاقی‌ صورت گرفت. جمهوری‌خواهان آمریکا به دلیل اینکه داشتن ویژگی‌هایی نظیر دسترسی بالا به ثروت و مذهبی بودن از غرور خاصی برخوردار هستند، برهمین اساس هدف ترامپ از این پرخاشگری‌ها، خارج کردن بایدن از دور رقابت بود. بسیاری معتقدند که این رفتارهای انتخاباتی در آمریکا کم سابقه است اما حقیقت این است که این قبیل رفتارهای انتخاباتی در آمریکا سابقه  داشته و در حال حاضر، شدت آن افزایش یافته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: این رفتارهای انتخاباتی به دموکراسی لطمه‌ای وارد نمی‌کند. همچنین اینکه ترامپ گفته بایدن جلسات بعدی مناظره را کنسل می‌کند، که البته این مورد هم یک هجمه تبلیغاتی است چراکه به هیچ وجه امکان ندارد بایدن دو مناظره بعدی را کنسل کند. بایدن در حاضر توانایی این را دارد که حدود 12درصد از آرای سرگردان را به خود جذب کند و از طرفی به دلیل مظلومیتی که در مناظره داشت، دور اول مناظره به نفع ترامپ تمام نشد، لذا به نظر می‌رسد که در دورهای بعدی هم بایدن پیروز شود، البته این مورد چندان پیش‌بینی پذیر نیست.

بیگدلی با اشاره به صحبت‌های اخیر ترامپ در مورد انتقال قدرت تصریح کرد: اعتراض به نتیجه انتخابات حق ترامپ است چنانکه در قانون اساسی آمریکا آمده است که هر رئیس جمهوری می‌تواند به نتیجه انتخابات اعتراض کند و اعلام تقلب کند و پرونده به دیوان عالی این کشور برود، همچنان که در دوره گذار جرج بوش پسر هم همین اتفاق افتاد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه اعتراض ترامپ به نتیجه انتخابات آسیبی به دموکراسی در این کشور نمی‌زند، خاطرنشان کرد: از 3 نوامبر تا بیست ژانویه که رئیس جمهور به کاخ سفید می‌رود، این فاصله زمانی را برای رسیدگی و رفع اعتراضات گذاشتند. در مجموع این رفتارهای انتخاباتی در آمریکا جدید نیست و آسیبی هم به دموکراسی در این کشور، نمی‌زند. اما با توجه به خصوصیات اخلاقی و رفتاری ترامپ به نظر می‌رسد که حتما به نتیجه انتخابات اعتراض کند که این اعتراض، خلاف قانون آمریکا نیست.

این تحلیلگر مسائل آمریکا در پایان یادآور شد: همچنین اقدام اخیر ترامپ در کنترل سفیدپوستان راست افراطی، تا حدودی به نفع او بود، البته از درون حزب هم برخی از سناتورها به ترامپ انتقاد کرده بودند که چرا رفتارهای تند و افراطی طرفداران خود را محکوم نکرده است.3

نظر شما