نایب رئیس کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آمریکا همیشه مقابل ایران می‌ایستد/ برای ایران تفاوتی ندارد چه کسی بر سر کار بیاید

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۲۳:۴۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۸۰۵۱
آمریکا همیشه مقابل ایران می‌ایستد/ برای ایران تفاوتی ندارد چه کسی بر سر کار بیاید
نایب رئیس کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاکتیک و استراتژی آمریکا ثابت است و آنها همیشه مقابل جمهوری اسلامی می‌ایستند.

«شهریار حیدری»، نایب رئیس کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا درباره تحلیل خود از مناظره ترامپ و بایدن بیان کرد:  این مناظره‌ها در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا مسبوق به سابقه است و در گذشته هم ترامپ با رقیب خود چنین مناظره‌ای را برگزار کرده بود اما هدف از چنین مناظره‌هایی‌، صرفا حضور مردم در صحنه انتخابات است زیرا استقبال مردم از صندوق‌های رای در آمریکا با وجود چنین شرایطی و عملکرد ترامپ، ضعیف است و احتمال حضور کمرنگ مردم در انتخابات قوت گرفته است.

او ادامه داد: در این مناظره‌های جنجالی و با هتاکی به دنبال این هستند که مردم را به پای صندوق بکشانند اما خروجی این مباحث، طبق سوابق نشان گر این است که حاکمان آمریکا در عرصه بین الملل هم با گستاخی و بی‌ادبی با کشورهای هم پیمان برخورد می کنند، مانند اظهاراتی که ترامپ به عربستان نسبت داد و آنها را گاو شیرده، خطاب کرد.

حیدری اضافه کرد: هدف این مناظره‌ها فقط حضور مردم در انتخابات است؛ تاکتیک و استراتژی آمریکا ثابت است و آنها همیشه در مقابل جمهوری اسلامی می‌ایستند، برای ایران تفاوتی ندارد چه کسی بر سر کار بیاید زیرا سگ زرد برادر شغال است. مواضع آمریکا در طول چهل سال در قبال ایران مناسب نبوده است.

او در پاسخ به این سوال که گمان می‌کنید با روی کار آمدن دوباره ترامپ ایران چه وضعیتی خواهد داشت؟ گفت: ایده‌های بایدن برای آمریکا بهتر است اما ایده‌های ترامپ ناسیونالیسم را در داخل تقویت کرده ولی آمریکا را از نظر بین‌المللی، منزوی کرده است.

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که برنده انتخابات شانس مذاکره با ایران را دارد یا خیر، مطرح کرد: این به رفتار آمریکایی‌ها بستگی دارد ایران به دنبال درگیری نیست اما آمریکا همواره علیه ایران بوده است. آمریکا اگر در رفتارش تغییر تاکتیکی هم بدهد بیشتر در راستای منافع خودش است. آمریکا در یک تحریم بین‌المللی قرار دارد و بایدن با تغییر رفتار ممکن است آمریکا را از انزوا خارج کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در رابطه با ابتلا ترامپ به کرونا و اظهاراتی مبنی بر صحنه سازی او گفت: ترامپ نمی‌تواند در صورت ابتلا، در خانه بستری شود و باید با محدودیت‌هایی، کارهایش را به انجام برساند، ترامپ چه در قرنطینه باشد و از مناظره فرار کند و یا چه در منظر عمومی، باز هم به ضرر اوست و همه چیز به نفع بایدن است. ترامپ اعلام کرده به صورت ویدیو کنفرانس می‌خواهد مناظره را ادامه دهد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز