نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد؛

سوال از سه وزیر اقتصاد، راه و شهرسازی و کشور به هیئت رییسه تقدیم شد/ مجلس یازدهم قوانین بر زمین مانده را پیگیری می‌کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۹:۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۱۱۸۵
سوال از سه وزیر اقتصاد، راه و شهرسازی و کشور به هیئت رییسه تقدیم شد/ مجلس یازدهم قوانین بر زمین مانده را پیگیری می‌کند
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس یازدهم مجلس مطالبه گر است و قوانین بر زمین مانده را پیگیری می کند و باید پاسخگویی جدی وجود داشته باشد.

«عباس مقتدایی خوراسگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در توضیحی از سوال خود از سه وزیر اقتصاد، کشور و راه و  شهر سازی گفت: براساس قانون تسهیل ازدواج جوانان که مصوب سال 84 است، مجموعه از وظایف و تکالیف به مسئولان اجرایی کشور و وزارتخانه ها محول شده است که متاسفانه در طول های سال های گذشته، دولت های متعدد به این قانون عمل نکرده اند. در نتیجه این بی توجهی و طبق ماده 13 قانون تسهیل ازدواج وظیفه حسن اجرای قانون از سال 84 به عهده وزرای اقتصاد، مسکن و وزیر کشور قرار داده شده که هر سه این وزیر از سال 84 تاکنون به مسئولیت های خود عمل نکردند. 

او ادامه داد: در راستای نظارت بر اجرای قانون، از هر سه وزیر به طور جداگانه سوالاتی را مطرح کرده ایم و این سوالات تقدیم هیئت رییسه شد، اکنون باید وزیر کشور پاسخگو باشد که چرا تشکیل «کمیته سامان ازدواج» در استان ها نادیده گرفته شده و علت عدم اجرای قانون و بخش هایی که برعهده وزارت کشور بوده، چیست. 

مقتدایی گفت: وزیر مسکن براساس مواد 2 و 3 و 9 همان قانون موظف بوده که نسبت به تامین مسکن موقت و پرداخت وام ودیعه اجاره و وام مسکن به نحو موثر و جدی، اقدام کند که این اتفاق نیفتاده است. سوال ما از وزیر راه به عنوان وزیر متولی مسکن این است که چرا به وظایف قانونی خود عمل نکرده است. وزیر راه و شهرسازی باید در مجلس حاضر شود و به این مطالبه عمومی پاسخ دهد. 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح کرد: وزیر اقتصاد مجموعه ای از ماموریت ها را داشته است و سوال جداگانه ای نیز از او، مطرح کردیم. مجلس یازدهم مجلس مطالبه گر است و قوانین بر زمین مانده را پیگیری می کند و باید پاسخگویی جدی، وجود داشته باشد. در زمینه احقاق حقوق مردم جدی هستیم. سوالاتمان به هیئت رییسه مجلس واصل شده است.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز