وزیر راه، مسکن و شهرسازی:

برای تبدیل سوخت دیزل به LNG گام رو به جلو برداشتیم/ ساخت و سازهای ساختمانی به صورت سنتی است

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۲:۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۲۶۲۶
وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت:نکته مهم در مباحث مربوط به کلی ساختمان این است که تا زمانی که بحث مصرف انرژی در ساخت و ساز مورد توجه واقع نشود، همین وضع را خواهیم داشت در حال حاضر ساخت و سازها به صورت سنتی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزارى برنا، محمد اسلامی، وزیر راه، مسکن و شهرسازی در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام پایانی ماه صفر گفت: در بخش ناوگان ریلی به توافقات خوبی دست یافتیم و برای تبدیل  سوخت دیزل ب ال ان جی گام رو به جلو برداشتیم. همچنین در نمایشگاهی که روز یکشنبه افتتاح شد، این فرصت فراهم شد که با ظرفیت شرکت های دانش بنیان، بسترهای لازم برای نوسازی ناوگان ریلی کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: در بحث مربوط به نوسازی جاده هم شناسایی ناوگان صورت گرفته و به زودی، شاهد خارج کردن ناوگان فرسوده و جایگذارى ناوگان جدید در بحث جاده ای هستیم. گفتنی است وزارت نفت هم از  پایش اطلاعات انرژی در ساختمان حمایت میکند. نکته مهم در مباحث مربوط به کلی ساختمان  این است که تا زمانی که بحث مصرف انرژی در ساخت و ساز مورد توجه واقع نشود، همین وضع را خواهیم داشت. در حال حاضر ساخت و سازها به صورت سنتی است.

اسلامی ادامه داد: در خصوص رعایت عدالت در  هزینه هاى ساختمان باید به بحث برچسب انرژی توجه کرد به این صورت که با ساختمان ها براساس برچسب رفتار شود. به عنوان مثال با ساختمانی که برچسب انرژی مثبت دارد، رفتار دیگری داشت و با ساختمانی که برچسب انرژی مطلوبی ندارد، برخورد دیگری صورت بگیرد.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی در رابطه با ضرورت سامانه پایش اطلاعات ساختمان تصریح کرد: این سامانه یکی از ابزارهای مورد نیاز برای کنترل مصرف انرژی در ساختمان است. البته اقداماتی که بعد از راه‌اندازی این سامانه صورت می‌گیرد، مهم است. از طریق سامانه پایش اطلاعات ساختمان، وضعیت انرژی ساختمان‌ها شناسایی می شود.

اسلامی اظهار کرد: پروژه‌های ساختمانی که شروع می شوند برای کسب پروانه ساخت باید مقررات ملی ساختمان را  رعایت کنند، که در نهایت با پایان کار برچسب انرژی دریافت می کنند.امروز این سامانه را در اختیار داریم و با کمک مجلس در  امر تقنینی آن را اجرا می‌کنیم. 

وزیر راه، مسکن و شهرسازی در رابطه با بهبود قیمت سیمان و کاهش هزینه های ساخت و ساز افزود: کنترل قیمت ها وظیفه وزارت صمت است، با تصمیمی که وزیر جدید صمت گرفته، این تفاوت قیمت در بورس صورت گرفته است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز