رئیس کل بانک مرکزی:

بازار ارز، پرریسک‌ترین بازار است ولی هر چه که مردم خودشان تشخیص دادند، انجام دهند/ نسبت به آینده خوش بین هستیم

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۳۱۲۵
بازار ارز، پرریسک‌ترین بازار است ولی هر چه که مردم خودشان تشخیص دادند، انجام دهند/ نسبت به آینده خوش بین هستیم
رئیس کل بانک مرکزی گفت: من همیشه این را می گویم که بازار ارز، پرریسک ترین بازار است ولی هر چه که مردم خودشان تشخیص دادند انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه جلسه هیات دولت بیان کرد: شرایط بازار ارز از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. به خاطر اتفاقاتی که در شش ماه اول امسال بعد از قضیه کرونا افتاد و همچنین فشارهایی که در چارچوب فشار حداکثری دولت آمریکا و تحریم هایی که اعمال و عملیاتی می کند، این بازار دچار مشکل شده است. متأسفانه انتظارات منفی در جامعه شکل گرفته است. ما همه تلاش خودمان را می کنیم که این وضعیت را به ثبات برسانیم. نقل و قول هایی از من می شود که گفته بودم، قیمت ارز پایین می آید اما این شرایط بسیار پیچیده و در حال تغییر است و محدودیت هایی را روی منابع ما، گذاشته اند و ده ها میلیارد دلار از درآمد ارزی را در خارج از کشور مسدود کرده اند، حتی خیلی از کشورهایی که روابط خوبی با ما دارند به خاطر فشار آمریکا اجازه ندادند که ما از آنها، استفاده کنیم در حالی که پیش بینی من این بود که بتوانیم از این منابع، بهره برداری کنیم. خوشبختانه اقدامات خوبی را شروع کردیم و نسبت به آینده، خوش بین هستم.

او افزود: در روزهای آخر رییس جمهوری فعلی آمریکا فشارها را بیشتر می کند و ما هم مقاومت مان را بیشتر می کنیم. امیدوارم که بتوانیم این مسایل را حل کنیم و یکی از مهمترین کارهای ما مذاکره با کشورهایی بوده که پول هایمان در آنجا مسدود است. دو روز پیش سفری به عراق داشتم که سفر خوبی بود و انشاالله بتوانیم از منابع مان در آنجا که بیش از 5 میلیارد دلار است، استفاده کنیم. امیدواریم که به تدریج تجار و واردکنندگان ما متوجه شوند که در کجاها به منابع، دسترسی پیدا کردیم و عملا وقتی تخصیص های ما پاسخ داده می شود آنها خودشان در بازار، متوجه خواهند شد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: در بخش اسکناس نیز عرضه کافی انجام می دهیم و بخش نیما، خوب شده است. امیدواریم با اقداماتی که در دست اجرا داریم به تدریج شاهد ثبات بهتر و بیشتر در بازار ارز باشیم ولی این را قبول کنیم که تا سه هفته آینده، فشارها به ایران زیاد خواهد شد. من همیشه این را می گویم که بازار ارز، پرریسک ترین بازار است ولی هر چه که مردم خودشان تشخیص دادند انجام دهند. ریسک این بازار بالا است و هر لحظه ممکن است، اتفاقی بیفتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز