نماینده مردم مغان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تخریب فراکسیون نیروهای انقلاب به علت رئیس نشدن منصفانه نیست/ مردم از مجلس ناراضی هستند/ استیضاح ها در حدی نیست که فراکسیون ورود کند

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۵:۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۵۲۳۷
تخریب فراکسیون نیروهای انقلاب به علت رئیس نشدن منصفانه نیست/ مردم از مجلس ناراضی هستند/ استیضاح ها در حدی نیست که فراکسیون ورود کند
نماینده مردم مغان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دوستان اگر برای ریاست فراکسیون رأی نیاوردند دلیل نمی شود عملکرد فراکسیون را ضعیف بدانند.

«ولی اسماعیلی»، نماینده مردم مغان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با عملکرد فراکسیون نیروهای انقلاب گفت:  پس از آنکه روند انتخاب هیأت شورای مرکزی انجام گرفت و ترکیبی از نیروهای شاخص مجلس و سهم نیروهای معرفی شده استانی مشخص و رای گیری در صحن علنی با حضور مجمع عمومی صورت گرفت، مقداری این روند به طول انجامید. تعدادی از کارهای که فراکسیون بایستی به آن ورود پیدا می کرد منوط به شروع هیأت مرکزی و انتخاب هیأت رییسه بود. با توجه به اینکه به عنوان هیأت اجرایی فراکسیون، باید استان ها و شاخص ها را مشخص می کردیم و نوع رای گیری مشخص میشد این پروسه مقداری زمان برد.

او ادامه داد: پس از یک هفته از مشخص شدن شورای مرکزی نیروهای انقلاب انتخابات هیأت رییسه برگزار شد. فراکسیون تاکنون سه جلسه برگزار کرده است، جلسه اول پیرامون موضوعات انتخاب هیأت رییسه بود، پس از آن  دو جلسه دیگر برگزار شد که مربوط  به انتخاب وزیر صمت رزم حسینی بود و بررسی هایی انجام گرفت، در آن جلسه مخالفان و موافقان در شورای مرکزی صحبت کردند و مقرر شد به این‌موضوع  فراکسیون ها ورود پیدا نکنند و نمایندگان تصمیم بگیرند.

اسماعیلی مطرح کرد: در بعضی بحث های مهم مانند استیضاح رییس جمهور باید فراکسیون ورود پیدا کند و نظر فراکسیون اتخاذ شود که در همان زمان به این موضوع ورود کردیم، و پس از بیانات مقام معظم رهبری فراکسیون اعلام کرد که استیضاح به مصلحت مردم و جامعه نیست. 

او گفت: در رابطه با استیضاح هایی که اخیرا مطرح می شود، مانند استیضاح وزارت اقتصاد، با توجه به تعطیلات نتوانستیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. پیرامون طرح معیشتی در شورای مرکزی بحث هایی مطرح شد. چند بحث دیگر را در دستورکار داریم مانند بحث یارانه و سهمیه بنزین و قرار است با کمیسیون اقتصادی مجلس دیداری داشته باشیم و نظر آنها، لحاظ شود. 

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اظهار کرد:  نمی خواهم از فراکسیون  کامل دفاع کنم و بگویم کارهایی که تاکنون صورت گرفته موفقیت آمیز بوده است اما تا حد امکان به مسایل، ورود پیدا کردیم. تنها ایرادی که به فراکسیون وارد است دیر برگزار شدن انتخابات شورای مرکزی است که باتوجه به فضای سیاسی، یک مدتی زمان بر شد.  

او در پاسخ به این سوال که آیا غیر از بحث استیضاح دژپسند، استیضاح دیگری هم مطرح است؟ گفت: بله مطرح است ولی در این حد نیست که قابل بررسی در شورای مرکزی باشد؛ بین نمایندگان بحث هایی مطرح می شود ولی نمی خواهم رسانه ای شود.

او در واکنش به اظهارات الیاس نادران مبنی بر اینکه در مجلس شاهد شکل گیری ساختار قدرت هستیم و فراکسیون تاکنون منفعل عمل کرده است، گفت: از اغاز شروع فراکسیون که بنده به عنوان شورای موقت انتخاب و بعد هم به عنوان 10 نفر اجرایی معرفی شدم، در همه جریان حضور داشتم، از همان ابتدا  هیچ کاری در مجمع عمومی فراکسیون انقلاب بدون رأی نمایندگان انجام نشده است حتی شورای موقتی که برای اجرای انتخابات بوده آن هم با رأی گیری انجام شد و هیچ فردی و گروهی دخیل نبود. براساس اساسنامه جدید عمل کردیم و انتخابات را براساس اساسنامه انجام دادیم و مجمع عمومی تشکیل شد. 

او ادامه داد: دوستان اگر برای ریاست فراکسیون رأی نیاوردند دلیل نمی شود فراکسیون را ضعیف بدانند. پارلمان زیر نظر نمایندگان مستقل است و نمایندگان از نظر قانون اساسی در اظهارنظر خود آزاد هستند. نمایندگان به شورای مرکزی و مجمع عمومی و اساسنامه رأی دادند و بند بند اساسنامه در شورای مرکزی رأی گرفته شده است و همه مستند و با اسناد و مدارک ضبط و ثبت شده است. خارج از روال قانونی پارلمان هیچ اقدامی انجام نداده ایم. اینکه دوست عزیزی موفق به فلان آرا در فلان پست نشود دلیل بر ضعف کارکرد فراکسیون که 247 عضو دارد نیست، چنین قضاوت هایی منصفانه نیست. 

نماینده مردم مغان در پاسخ به این سوال که به نظر شما مردم احساس رضایت نسبت به عملکرد مجلس یازدهم دارند، گفت: کارها و اقدامات مجلس نیاز به زمان دارد، با توجه به اینکه مردم انتظار داشتند  کارها سریع انجام شود و اثرات آن را  در سفره خود ببینند، از مجلس ناراضی هستند و خواسته هایشان برآورده نشده است اما ریل گذاری های مجلس در اصلاح ساختار بودجه و طرح معیشتی و توسعه روستاها و شهرستان های کوچک و موارد دیگری که در دستور کار است، مانند اصلاح ساختار بانکی و بحث نقدینگی، اصلاح و ساماندهی حقوق بازنشستگان.  مردم به وضوح شاهد اقدامات مثبت خواهند بود اما آن چیزی که مردم انتظار داشتند، سریع نتیجه دهد و در معیشت انها دیده شود، قبول داریم که انجام نگرفته اما انجام می گیرد. 

او در پایان افزود: کارهای زیربنایی و ریل گذاری در حال انجام است که یقینا در دو سه ماه آینده با تعاملی که با دولت خواهیم داشت، اتفاقات مثبتی را شاهد خواهیم بود. ۴ 

گفتنی است؛ الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس، اخیراً در نطق خود در مجلس گفته بود: به اعتقاد بنده آنچه از این تریبون قابل بیان است دو آفت مجلس را تهدید می‌کند: نحوه شکل‌گیری ساختار قدرت در مجلس از هیات رییسه و کمیسیون‌ها تا فراکسیون اکثریت مجلس تا چه حد بر این توصیه‌ها استوار بوده است؟ چرا فراکسیون در مسائل مهم پیش آمده برای مجلس منفعل بوده است؟ متاسفانه زین کردن اسب برای انتخابات 1400 توسط تعدادی از عزیزان نماینده و دست و پا کردن کسب موقعیت در دولت آینده یا شهرداری تهران، آثار نامطلوبی به‌ جا گذاشته است. ناکارآمد کردن مجلس و سیاسی کردن تصمیمات کارشناسی و بی‌اثر کردن ابزارهای نظارتی مجلس، از شش برادری که بنابر اطلاع در تدارک این مهم هستند خاضعانه می‌خواهم وقت خود را صرف اداره مجلس و نهادهای مرتبط کنند.» 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز