امیدواری تروئیکای اروپا برای حفظ برجام پس از انتقال قدرت در آمریکا

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۹:۴۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۲۵۶۸
امیدواری تروئیکای اروپا برای حفظ برجام پس از انتقال قدرت در آمریکا
وزیران خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام روز دوشنبه برای زنده نگه داشتن امیدها برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران در برلین گردهم آمدند.

به گزارش برنا، به نقل از آسوشیتد پرس،  وزیران خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام روز دوشنبه برای زنده نگه داشتن امیدها برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران در برلین گردهم آمدند.

وزارت امور خارجه آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در این نشست وزاری خارجه سه کشور آلمان،‌ فرانسه و بریتانیا وضعیت کنونی توافق هسته‌ای وین را ارزیابی کردند و در گفتگو‌های خود نسبت به دمیده شدن جان تازه‌ای به این توافق بین المللی پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا ابراز امیدواری کردند.

تروئیکای اروپایی بار دیگر ضمن ابراز تاسف از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای، اعلام کردند به این توافق پایبند هستند و از اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهدات برغم آنچه که «لغو تحریم‌ها و حسن نیت برای تجارت از طریق ساز و کار اینستکس» خوانده شده ابراز نگرانی کردند.

آسوشیتدپرس هم گزارش داده که ‌نشست وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در یک میهمانسرای دولتی در برلین و بدون اعلام قبلی برگزار شد.

آندریا زاسه،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به آسوشیتدپرس گفته که شرکت کنندگان دراین نشست با هدف بررسی و مشخص شدن رویکرد آینده کلیه امضا کنندگان برجام زیر سایه روی کار آمدن دولتی جدید در ایالات متحده گرد هم آمده بودند.

زاسه گفت: «ما اطمینان داریم که رویکرد سازنده آمریکا در قبال توافق هسته ای وین می تواند به طور قابل توجهی دور منفی کنونی تعامل با ایران را از بین ببرد و چشم اندازهای جدیدی را برای حفظ برجام بگشاید.»

دیپلمات بلند پایه آلمانی بار دیگر به نمایندگی از کشورش خواستار توقف «اقدامات خلاف موازین برجام از سوی ایران» و پایبندى این کشور به کلیه تعهدات مندرج در مفاد توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وین شد.

زاسه گفت در این نشست قرار بوده است به مواردی چون برنامه موشکی ایران و نقش منطقه ای این کشور که در توافق هسته ای به آنها اشاره نشده،‌ پرداخته شود.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در پاسخ به این سوال که آیا اروپایی‌ها نگران اقدامی غافلگیر کننده از سوی ترامپ علیه ایران پیش از ترک کاخ سفید که کلیه امید‌ها را از بین ببرد نیستند؟ گفت: «اگر چنین اقداماتی وجود داشته باشد، در صورت وقوع آنها را ارزیابی خواهیم کرد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز