صبح امروز انجام شد؛

بازدید سخنگوی دولت از خانه هلال احمر محله هرندی/ ربیعی: داوطلبی را سازمان نمی‌دانیم

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۸:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۸۳۰۰
بازدید سخنگوی دولت از خانه هلال احمر محله هرندی/ ربیعی: داوطلبی را سازمان نمی‌دانیم
سخنگوی دولت گفت: ما داوطلبی را سازمان نمی دانیم داوطلبی یک روحیه، فرهنگ و ارزش است مفاهیمی مانند مددکاری سازمان پذیر نیست اما برای اثر بخشی باید در دوران سازمان شکل بگیرد.

به گزارش برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در بازدید از خانه هلال احمر محله هرندی گفت: به عنوان دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور و سخنگوی دولت به نمایندگی از اعضای دولت این روز را به همکاران خوبمان در سازمان هلال احمر تبریک‌ می‌گوییم. حضور ما در روز جهانی داوطلب در منطقه هرندی یا به تعبیر قدیمی تر منطقه دروازه غار و محل هلال احمر موضوعی متفاوت است که در سه محور  در در جلسه امروز می توان، پیرامون آن بحث و گفت و گو کرد

او افزود: هر جامعه ای بدون روحیه داوطلبی، جامعه پویا و‌ موفقی نخواهد بود. ما داوطلبی را سازمان نمی دانیم داوطلبی یک روحیه، فرهنگ و ارزش است مفاهیمی مانند مددکاری سازمان پذیر نیست اما برای اثر بخشی باید در دوران سازمان شکل بگیرد.

ربیعی بیان کرد: به عنوان یک کنشگر اجتماعی معتقدم در هیچ دوره ای مانند سال های اخیر نیاز به هم‌دلی و هم آوایی نداشتیم. در سال های دور روحیه های همدلانه ناشی از سنت ها و  ارزش های دینی همواره جلوه‌گری می‌کرد. محله ای کردن فعالیت یک الگوی موفق است و مفهوم بچه محل را به سپهر عمومی آورده است و با تفکر درونی منطقه مسایل حل می‌شود. توانمند سازی را دولت در یکی از برنامه های خود، قرار داده است. ظرفیت محلی و کم‌ کردن آسیب در آن محل ها یک استراتژی مهم بوده است؛ سازمان بهزیستی اساس غربالگری را از این مناطق، آغاز کرد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: هلال احمر یک سازمان معنوی است و استقلال هلال احمر و نسبتش با جامعه، دارای ارزش های نهفته ای است که درک نشده است. توصیه ما به مردم این است که در نظام داوطلبی و‌خیر‌ جمعی را تعریف کنند. کار هلال احمر فقط برای سیل، زلزله و بحران های طبیعی نیست. به اعتقاد من هلال احمر برای مسایل روز ظرفیت دارد؛ یاد بگیریم بچه ها را از کودکی در سازمان های داوطلب عضو‌ کنیم تا بیاموزند به دیگران، مدد برسانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز