گزینه‌های احتمالی بایدن برای وزارت دادگستری

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۰:۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۱۰۲۶۸۹
گزینه‌های احتمالی بایدن برای وزارت دادگستری
برخی رسانه‌های آمریکایی می‌گویند فرماندار کنونی نیویورک، یکی از چهار نفری است که «جو بایدن» برای تصدی سمت وزارت دادگستری در دولت احتمالی خود در نظر گرفته است.

به گزارش برنا، منابع مطلع می‌گویند «اندرو کومو» فرماندار دموکرات کنونی ایالت نیویورک‌، یکی از گزینه‌های «جو بایدن» پیروز احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، برای تصدی پست وزارت دادگستری است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و شبکه «بلومبرگ» گزارش دادند که کومو جزو چهار نفری است که بایدن برای سمت وزارت دادگستری در حال بررسی است؛ پستی که هنوز گزینه نهایی آن اعلام نشده است.

به نوشته وبگاه «هیل» به نقل از این منابع، دیگر گزینه‌های مورد نظر بایدن برای وزارت دادگستری شامل «سالی یِیتس» معاون وزارت دادگستری در دولت پیشین آمریکا، قاضی «مِریک گارلند» و سناتور «دوگ جونز» است.

بر این اساس، دفتر فرماندار نیویورک و سخنگوی تیم انتقال قدرت بایدن به سوال هیل درباره این خبر هنوز واکنش نشان نداده‌اند.

بایدن تا به حال رسماً چند نفر از اعضای کابینه‌اش را مشخص کرده است، از جمله «آنتونی بلینکن»، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای تصدی سمت وزیر خارجه، «لوید آستین» برای وزارت دفاع، «جیک سالیوان» برای مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «توماس دانیلون» برای ریاست سیا و «ژانت یلن» برای وزارت خزانه‌داری این کشور معرفی شده‌اند.

علاوه بر این، «جان کری»، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، «لیندا توماس گرینفیلد»، از دستیاران سابق هیلاری کلینتون و «آوریل هاینز»، معاون اسبق مشاور امنیت ملی آمریکا به ترتیب به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور تغییرات آب و هوا، نماینده آمریکا در سازمان ملل و مدیر اطلاعات ملی آمریکا معرفی شده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز