وزیر راه و شهرسازی:

برای ۴۳۴ هزار نفر زمین و پروژه تعریف شده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۱:۰۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۲۲۶۱
برای ۴۳۴ هزار نفر زمین و پروژه تعریف شده است
وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح ملی مسکن با ثبت نام فراگیری که صورت گرفت حدودا، 880 هزار نفر تقاضا خود را مطرح کردند و این درخواست ها بررسی و ارزیابی شد که افراد واجد شرایط 434 هزار نفر هستند.

به گزارش برنا، «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در طرح ملی مسکن با ثبت نام فراگیری که صورت گرفت حدودا، 880 هزار نفر تقاضا خود را مطرح کردند و این درخواست ها بررسی و ارزیابی شد که افراد واجد شرایط 434 هزار نفر هستند. برای همه 434 هزار نفر در شهرهایی که ثبت نام انجام شده بود، زمین و پروژه تعریف شده است.  افراد در دو دسته از طریق دریافت زمین که خودشان به صورت گروهی احداث کنند و یا مجتمع سازی هایی که با سازنده عقد قرارداد داشته باشند، تعیین تکلیف شده اند. بخشی از این 434 هزار نفر مردمی هستند که در بافت فرسوده زندگی می کنند. حدود 33 هزار از این واحدهای ما، خود مردم هستند که در بانک تشکیل پرونده دادند و از تسهیلات ساخت و ساز در بافت فرسوده، بهره مند می شوند.

او افزود: نکته مهم این بوده که مردم با تمهیدات چند باره ای که انجام دادیم بایستی پول به حساب می ریختند و کسانی که پول به حساب ریختند و افتتاح حساب کردند به غیر از کسانی که زمین دریافت می کنند، این ها حدود 140 هزار نفر هستند. تشخیص و جمع بندی ما این است که به این ها یا علاقه ندارند و به دلیلی که ما ده ها بار اطلاع رسانی کردیم، هنوز نسبت به این کار اهتمام نشان ندادند.

اسلامی بیان کرد: برای جاهایی که هنوز ظرفیت داریم و شهرهایی که در دوره های قبلی ثبت نام نکردیم انشاالله به زودی برای این چند شهر سامانه را باز و ثبت نام خواهیم کرد و افرادی را که تشکیل پرونده داده اند را با کسانی که پول به حساب نریخته اند، جایگزین می کنیم تا پروژه تکمیل شود. برای جاهای جدید ثبت نام انجام خواهیم داد. بنابراین طرح 1400 واحد مسکن شهری ما یک پروژه کاملا اجرایی، عملیاتی و در دست اجرا است و به تدریج، واحدهای مسکونی که آماده می شود مردم تحویل می گیرند و در آن مستقر خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: 200 هزار واحد هم، برای مسکن محرومین است که کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بسیج و خیرین مسکن ساز و همه این ها در سطح کشور با اهتمام ویژه در حال دنبال کردن این پروژه هستند که سازمان برنامه و بودجه از محل جدول 14 قانون بودجه هر سال، یارانه دولتی به آنها تخصیص می دهد که آنها بتوانند از مسکن مناسب بهره مند شوند.

او تاکید کرد: دولت تاکید دارد تا از مسکن به عنوان ابزار سرمایه ای نگاه نشود، همین موضوع است که به مردم و اقتصاد لطمه وارد می کند. وقتی می گوییم دو و نیم میلیون واحد خالی داریم یعنی این مقدار در چرخه اقتصادی کشور نیست. تعداد خانوار و مسکن را که تطبیق می دهیم می بینیم تقریبا برابر هستند و کمبود مسکن وجود ندارد.

او در واکنش به این پرسش که آیا ردیف بودجه ای که برای اخذ مالیات از خانه های خالی در بودجه 1400 در نظر گرفته شده،  برای درآمد زایی دولت است، اظهار کرد: دولت هر یک ریالی که از بابت هر فرصتی تسهیل می کند باید آن را در قانون بودجه ببیند تا مجاز به دریافت آن باشد.

اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: رسیدگی به سانحه هواپیما به دور از هرگونه حاشیه و رفتار غیرحرفه ای انجام شده است. گزارش نهایی پرینت و به زبان انگلیسی و فارسی ترجمه شده و در اختیار همه ذیربطان قرار گرفته است. به زودی در سامانه هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل مطالعه خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز