فعال سیاسی اصلاح طلب:

اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل دو جریان در حال مذاکره هستند/ در انتخابات ۱۴۰۰ حتما گزینه‌‎های معقول اصلاح‌طلبان هم باید باشند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۵:۳۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۷۶۵۵
اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل دو جریان در حال مذاکره هستند/ در انتخابات ۱۴۰۰ حتما گزینه‌‎های معقول اصلاح‌طلبان هم باید باشند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان و اصولگرایان معقول و معتدل دو جریان در حال مذاکره و رایزنی و تشکیل جلسه هستند که حتما گزینه های معقول جریان اصلاح طلبی باید حضور داشته باشند.

«پیام مجرد»، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره سخنان حمیدرضا ترقی، چهره سیاسی اصولگرا، مبنی بر اینکه استقبال مردم از اصلاح‌طلبان بین ۲ تا ۸ درصد است، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: چند نکته در این باره وجود دارد. دو جریان سیاسی رسمی در کشور اصلاح طلبی و اصولگرایی هستند که هر دو این جریان برای نظام مهم هستند. باتوجه به اینکه هر دو جریان حتما باید در انتخابات شرکت کنند بنابراین از اهمیت بسیاری برای نظام و مردم برخوردارند. 

او افزود: بنده با درصدبندی هایی که حمیدرضا ترقی اعلام کرده موافق نیستم چراکه مردم به واسطه کم کاری هایی که در حوزه های مختلف وجود دارد از اصلاح طلبان ناراضی اند و به همان اندازه از اصولگرایان هم ناراضی اند. اگر انتقاداتی نسبت به دولت روحانی وجود دارد دو برابر این انتقادات نسبت به دولت های اصولگرا وجود دارد.

این عضو حزب اسلامی کار ادامه داد: ضروری است هر دو جریان سیاسی در انتخابات شرکت کنند. یقینا حاکمیت زمانی پیروز انتخابات خواهد بود که هر دو جریان به صورت مساوی در انتخابات شرکت کنند مثل سال 92 و 96، که در سال 96 شش کاندیدا حضور داشتند که سه گزینه اصلاح طلب و سه گزینه اصولگرا بودند. بنابراین این اتفاق باید مجددا رخ دهد تا مردم نسبت به صندوق رأی اشتیاق داشته باشند و در عین حال برای آینده خودشان، جامعه شان و نظام و فرزندان خودشان مشتاق باشند.

پیام مجرد درباره اختلافات درون جریانی اصولگرایان و اینکه به نظر می رسد برخی طیف های اصولگرایی از مشارکت حداقلی مردم در انتخابات راضی هستند، عنوان کرد: همانطور که در بین اصلاح طلبان، تندرو داریم در اصولگرایان هم بدین گونه است.

او اضافه کرد: در واقع بسیاری از اصلاح طلبان و اصولگرایان به ادامه فعالیت دو جریان سیاسی معقول در کنار هم در مدیریت کشور علاقه دارند.  چراکه اصلاح طلبان و اصولگرایان معقول و معتدل دو جریان در حال مذاکره و رایزنی و تشکیل جلسه هستند که حتما گزینه های معقول جریان اصلاح طلبی باید حضور داشته باشند. متاسفانه زمانی که یک جریان سیاسی قدرت را در اختیار دارد آنقدر قدرت برای آن جذابیت دارد که به دنبال تصاحب همه قوا است.

مجرد اظهار کرد: زمانی مردم در این جنگ و نزاع های سیاسی به آرامش می رسند که همه جریان های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و جریان اعتدالی بتوانند کنار هم در حاکمیت نقش ایفا کنند. اگر جریان های سیاسی بخواهند هر سه قوه را در دست بگیرند و سه قوه را مختص به خودشان کنند یقینا هم مردم و هم نظام ضرر خواهند کرد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: بنابراین زمانی جامعه و مردم می توانند به آرامش برسند که هر دو جریان سیاسی در حکومت و مدیریت کشور نقش ایفا و با یکدیگر رقابت کنند تا خودشان را به مردم معرفی کرده و به آنها خدمت کنند نه اینکه برای لابی گری های سیاسی رقابت کنند. بنابراین اگر هر دو جریان سیاسی در انتخابات شرکت نکنند و هدفگذاری به گونه ای باشد که فقط یک جریان  سیاسی، سه قوه را در اختیار بگیرد این رقابت برای لابی گری های سیاسی، تلقی می‌شود.3

گفتنی است؛ اخیرا حمید رضا ترقی، چهره سیاسی اصولگرا و از اعضای شواری مرکزی حزب موتلفه، در گفت و گویی درباره سهم جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفته بود: براساس نظرسنجی‌ها در حال حاضر گرایش مردم به اصلاح‌طلبان منفی است و تقریباً بیش از ۷۰ درصد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان نظر مثبتی ندارند. استقبال مردم از اصلاح‌طلبان بین ۲ تا ۸ درصد است. بنابراین جریان ذکر شده آنچنان تاثیری در انتخابات و مشارکت ندارد، اما طبیعتاً اصلاح‌طلبان به هر میزان که بتوانند مشارکت را افزایش دهند حضورشان می‌تواند مثبت باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز