نماینده مردم تبریز در مجلس:

بی توجهی مجلس به احزاب به خاطر کم کاری احزاب است/ در مجلس غیر حزبی و غیر تشکیلاتی فکر می‌کنند

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۵:۰۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۹۲۲۴
بی توجهی مجلس به احزاب به خاطر کم کاری احزاب است/ در مجلس غیر حزبی و غیر تشکیلاتی فکر می‌کنند
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به طرح مجلس درباره انتخابات گفت: اگر احزاب ما در کشور فعال بودند هر حزب سیاسی که با چند نماینده در ارتباط بود می توانست با نمایندگان نشست هایی داشته باشد و گفتگو کند و در این صورت، نقش احزاب در ارائه و تنظیم این طرح برجسته می شد اما متاسفانه احزاب ما در کشور فعال نیستند.

«سید محمدرضا میرتاج الدینی»، نماینده مردم تبریز و نایب رئیس فراکسیون انقلاب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا با اشاره به مصوبه مجلس در رابطه با تغییر قانون انتخابات گفت: من پیشنهاداتی داده بودم که برخی را در صحن مجلس مطرح کردم. برخی از این پیشنهادات رای آورد و برخی رای نیاورد از جمله پیشنهادات من این بود که اساتید برجسته دانشگاه ها هم بتوانند، ثبت نام کنند.

او افزود: علاوه بر این من پیشنهادی در خصوص احزاب سیاسی داشتم که آن هم رای نیاورد. یکی از پیشنهادات من در خصوص این بود که نامزدها معاونین اول خود را معرفی کنند که این هم رای نیاورد.

میر تاج الدینی تاکید کرد: من به عنوان یک نماینده در مجلس این موضوعات را طرح کردم ولی احزاب خود کم کاری کردند. اگر احزاب ما در کشور فعال بودند باید در این طرح تاثیرگذار می‌بودند و با نمایندگان صحبت می کردند و پیشنهاد می دادند. فعالیت احزاب در این طرح صفر بود و من هم این پیشنهادات را به صورت خودجوش داده بودم.

او اضافه کرد: اگر احزاب ما در کشور فعال بودند هر حزب سیاسی که با چند نماینده در ارتباط بود می توانست با نمایندگان نشست هایی داشته باشد و گفتگو کند و در این صورت، نقش احزاب در ارائه و تنظیم این طرح برجسته می شد اما متاسفانه احزاب ما در کشور فعال نیستند.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: این موضوعات با یکی دو تلفن و نامه حل نمی شود این شیوه برای رفع تکلیف است برای این کار نشست و همایش می گذارند و نمایندگان را دعوت می کنند و فراکسیون ها را فعال می کنند و به مجلس می آیند. در این خصوص کم کاری از چند طرف بود هم از طرف احزاب و هم وزارت کشور و نمایندگان هم چندان در جریان، قرار نگرفتند. من هم در این خصوص پیشنهاداتی نوشته بودم و برخی را مطرح کردم و برای برخی فرصت نشد ولی قصد من این بود که نقش احزاب سیاسی را در انتخابات برجسته کنم.

او در پایان افزود: احزاب در انتخابات های ما و در مسائل کلان کشور محلی از اعراب ندارند یعنی تاثیرگذار نیستند و من بخشی از تقصیر را از عدم فعالیت خود احزاب می‌دانم. از این طرف هم روند طوری است که تفکراتی که در دولت و مجلس، شکل می‌گیرد به تفکرات غیر تشکیلاتی و غیر حزبی تبدیل می شود. در مجلس یازدهم هم کما بیش این شیوه تفکر وجود دارد و غیر حزبی و غیر تشکیلاتی فکر می کنند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز