آمریکا: منتظر پیشنهاد از سوی ایرانیم

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۰۱:۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۹۳۵۹
آمریکا: منتظر پیشنهاد از سوی ایرانیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه ادعا کرد صبر آنها در برابر ایران نمی‌تواند نامحدود باشد، گفت منتظر پیشنهاد سازنده ایران هستیم.

به گزارش برنا؛ ند پرایس روز دوشنبه در نشست خبری خود اظهار کرد: ما پیشنهادی ارائه داده‌ایم که در زمینه تعامل گسترده، با حسن نیت در مباحث گروه ۱ + ۵ شرکت کنیم.

وی افزود: ما اظهارنظرهای مختلف مختلفی از ایرانی‌ها را مشاهده کرده‌ایم و منتظر یک پیشنهاد سازنده از طرف تهران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این ادعا که به دلیل ماهیت این چالش، صبر ما نمی‌تواند نامحدود باشد، ادامه داد: به خاطر ماهیت این چالش است که نگرانی‌های ما رفع نمی‌شود و به همین دلیل از روزهای ابتدایی این دولت، وظیفه داشتیم که در مرحله اول با شرکا، متحدان و اعضای کنگره برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، همگام‌سازی رویکردها و درنهایت اجرای این رویکرد رایزنی کنیم.

پرایس با اشاره به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست غیررسمی در قالب ۱+۵ اضافه کرد: ما از همان ابتدا گفتیم دیپلماسی از طرف ما بهترین راه حل برای چالش برنامه هسته ای ایران است. هدف نهایی ما منع دائمی و قابل تأیید محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران است و اینکه اطمینان حاصل شود که ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای را به دست آورد.

وی با این ادعا که ایران در دو- سه سال گذشته از توافق دور شده است، اظهار کرد: در این رابطه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کرده است و همچنین رافائل گروسی مدیرکل آژانس با ایرانی‌ها صحبت داشته است. ما به مدیر کل اطمینان و اعتماد کامل داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما همچنان که در را برای  دیپلماسی باز نگه می‌داریم، در مورد شکل این بحث‌ها، گفت‌گوها یا تبادل اطلاعات جزمی نیستیم، اما در مورد آن جزم داریم که پایان آن باید محدودیت‌های دائمی و تاییدشدنی برنامه هسته‌ای ایران باشد و اینکه ایران هرگز نتواند به سلاح اتمی دست یابد.

جمهوری اسلامی ایران پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، در اقداماتی جبرانی به کاهش محدودیت‌های برجامی روی آورد و شرط بازگشت واشنگتن به برجام را لغو کامل و ملموس تحریم‌ها برشمرده است.

نظر شما