وزیر راه و شهرسازی:

تحویل مسکن ملی به مردم از اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد/ هرکسی که تریبون دارد از التهاب آفرینی در حوزه مسکن اجتناب کند

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۱:۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۳۸۵۴
تحویل مسکن ملی به مردم از اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد/ هرکسی که تریبون دارد از التهاب آفرینی در حوزه مسکن اجتناب کند
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه هایی که مشارکت مردم در آن موثر بود به تحویل رسیدند و از اردیبهشت ماه شاهد تحویل مسکن ملی به مردم خواهیم بود.

به گزارش برنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: سال سختی را پشت گذراندیم. کشور گرفتار کرونا، جنگ ظالمانه و تحمیلی اقتصادی بود. دشمن با اقدامات تروریستی همه شریان هایی که می توانست برای پیش برد تاثیر داشته باشد را به مخاطره انداخت اما کشور مرعوب و متوقف نشد و کشور قوی تر به حرکت آمد هرچند مردم سختی کشیدند.

او افزود: انشاالله سال 1400 که نهضت خانه سازی بودجود آمد که دیشب از 510 هزار واحد عبور کردیم، ادامه خواهد داشت. پروژه هایی که مشارکت مردم در آن موثر بود به تحویل رسیدند و از اردیبهشت ماه شاهد تحویل مسکن ملی به مردم خواهیم بود.

اسلامی تصریح کرد: تحولاتی که در حوزه ارز اتفاق افتاد، قیمت همه کالاها و مسکن را متاثر کرد و بخش مسکن بیشترین ضربه را خورد. با نهاده هایی در حوزه ساختمان و مسکن مواجه بودیم که افزایش لجام گسیخته داشت و در بخش دستمزد اتفاقاتی افتاد و قرار هست، بازهم اتفاقاتی بیفتد. انشاالله کشور از حالت روانی و سیاسی فاصله بگیرد و روی ریل ارامش حرکت کند و آرامش در همه بخش ها ایجاد شود و مردم هم بتوانند با محاسبه درست، زندگی، سرمایه و مسکن خود را برنامه ریزی کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کسی و  شهری نیست که متقاضی باشد و برای آن پیش بینی صورت نگرفته باشد. برای همه شهرها پیش بینی صورت گرفته و در برخی شهرها عرضه مازاد داریم که قطعا تعادل بخشی به عرضه و تقاضا صورت خواهد گرفت. بهترین کانال برای خانه دار شدن مردم همین است و مردم در زمان مناسب آورده را به حساب واریز کنند تا پروژه ها به سرانجام برسد و صاحب خانه شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا در این صورت قیمت ها کاهش می یابد، بیان کرد: پیش بینی من ملاک نیست. با این سیاست ها هیچ دلیلی ندارد که افزایش صورت بگیرد از التهاب آفرینی و جوسازی که موجب التهاب می شود، جلوگیری شود و هرکسی که تریبون دارد از این کار اجتناب کند.

اسلامی درباره اولویت وزارت راه و شهرسازی گفت: اولویت اول ما پاسداری از دستاوردهای سال 99 است. سال آینده پروژه های عمرانی و کلیدی را به افتتاح خواهیم رساند که پروژه راه آهن و آزادراهی است. اقدام بعدی حفاظت از پروژه طرح اقدام ملی مسکن است. همچنین ساماندهی امور شهرسازی را داریم که هیچ شهری بدون طرح جامع و تفصیلی نماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز