عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

گنبد اهنین را می توان به تار عنکبوت تعبیر کرد/ آمریکایی ها همیشه از پشت خنجر زده اند

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۵:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۹۸۶۴
گنبد اهنین را می توان به تار عنکبوت تعبیر کرد/ آمریکایی ها همیشه از پشت خنجر زده اند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حوادث اخیر که در اسراییل اتفاق افتاد نشان داد که اسراییل ضربه پذیر ترین رژیم است، این گنبد اهنینی که سالها از آن نام می برد را می توان به تار عنکبوتی تعبیر کرد حوادث اخیر اثبات کرد این تار عنکبوتی خیلی سست تر از تصورها است.

«ابراهیم عزیزی»، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با مذاکرات ایران و عربستان گفت: بارها اعلام کردیم امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود تا کشورهای همسایه در راستای تعامل جمعی حرکت کنند، اینکه کشورهای منطقه به این نتیجه رسیدند که باید با هم افزایی به اهداف مشترک و تامین امنیت منطقه و صلح و ثبات منطقه و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی مشترک کمک کنند یک نقطه آغاز خوبی است. امیدواریم کشورهای همسایه به ویژه کشورهای منطقه ای این مسیر را بدون وابستگی به ابر قدرت ها ادامه دهند، ایران سال ها اعلام کرده است ابر قدرت ها به دنبال منافع خود هستند و هیچ پشتیبانی در مواقع لزوم ندارند. رویکرد آمریکایی ها بر این اساس بوده ‌که همیشه از پشت خنجر زده اند و برای منافع خود کشورهای منطقه را قربانی کردند. امروز سزاوارترین اقدام این است که کشور های منطقه بدون تکیه به این ابر قدرت ها و بدون‌رسمیت بخشیدن به یک رژیم جعلی به نام اسراییل با هم افزایی و هماهنگی به اهداف مشترک و منافع منطقه ای، کمک کنند. 

او ادامه داد: اولین انتظار از عربستان این است که در عاجل ترین اقدام به حملات خود در یمن پایان دهد و پایان بخشیدن به ظلم و حمایت عربستان به یمن راه را برای ادامه گفت و گوها هموار می کند. عربستان برای نشان دادن حسن نیت خود باید به جنایت در یمن پایان دهد. در اقدام دیگر باید عربستان بپذیرد براساس منافع مشترک عمل کند و تکیه خود را از ابر قدرت ها کاهش دهد و در قدم سوم به صلح و امنیت منطقه نگاه جدی داشته باشد و توان خود را در این راه بکار گیرد.

عزیزی در خصوص تاثیر مذاکرات در موضوع اقتصاد ایران و فروش نفت کشور گفت: زمانی که حرکت به ثبات منطقه صورت گیرد دستاوردهایی را برای همگان به همراه دارد، ایران با روی باز از همکاری های منطقه ای و توافقات منطقه ای استقبال کرده و باور داریم که باید خودمان سرنوشت منطقه را رقم بزنیم. حوادث اخیر که در اسراییل اتفاق افتاد نشان داد که اسراییل ضربه پذیر ترین رژیم است، این گنبد اهنینی که سالها از آن نام می برد را می توان به تار عنکبوتی تعبیر کرد حوادث اخیر اثبات کرد این تار عنکبوتی خیلی سست تر از تصورها است. توصیه ما به کشورهای منطقه و همسایگان این است که تکیه به این تار عنکبوتی نزنند باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه ظلم و جنایت در حق مردم است؛ باید همچنان اسراییل به عنوان رژیم جعلی به رسمیت شناخته نشود؛ ارتباط کشورهای منطقه با اسراییل سزاوار نیست.۸ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز