یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

خارجی‌ها به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند/ بحث اصولگرا و اصلاح طلب باید جمع شود/ اصولگرایان در مجلس هیچ توفیقی بدست نیاورند

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۱:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۳۰۲۲
خارجی‌ها به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند/ بحث اصولگرا و اصلاح طلب باید جمع شود/ اصولگرایان در مجلس هیچ توفیقی بدست نیاورند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خارجی ها خیلی به این انتخابات چشم دوخته اند و همچنان در محافل سیاسی و خبرگزاری های آنها بحث انتخابات 1400 مطرح است و فکر می کنند که مردم مایوس شدند.

«حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با بیان اینکه  انتخابات امری است که سرنوشت کشور را برای مدت 4 سال مشخص می کند، گفت: تکلیف همه مردم است که در انتخابات شرکت کنند و ملاک و میزان به فرمایش امام و مقام معظم رهبری رای مردم است. هر چه انتخابات پر شور و پر هیجان تر و حضور مردم بیشتر باشد مطمئنا تضمین کشور، انقلاب و نظام است و چشم طمع دشمنان ادامه نخواهد داشت.

او افزود: اصلاح طلب و اصولگرا خارج از موضوع بوده و حضور مردم برای ما مهم است که در انتخابات شرکت کنند. اینکه می‌گویند مردم مایوس هستند و دولت کنونی موفقیت نداشته و رای مردم تاثیرگذاری ندارد این حرف ها همیشه در پایان هر دولتی هست در زمان احمدی نژاد و خاتمی هم، بود.

حجت الاسلام اشرفی اصفهانی ادامه داد: عوامل گوناگونی دست به دست هم داد، فشارهای داخلی و تحریم ها و این اواخر هم که کرونا و تلفات انسانی باعث تاثر وتاسف همه مردم شده است. خارجی ها خیلی به این انتخابات چشم دوخته اند و همچنان در محافل سیاسی و خبرگزاری های آنها بحث انتخابات 1400 مطرح است و فکر می کنند که مردم مایوس شدند.

او اضافه کرد:  اینگونه نیست مردم به موقع می آیند و شرکت می کنند، مسئله انقلاب، مملکت و نظام است. مردم به وقت آن شرکت خواهند کرد اما به نظر من بحث اصولگرا و اصلاح طلب باید جمع شود. حال که اصولگرایان به مجلس آمدند خیلی توفقیات در این مدت به دست آوردند؟ خیر هیچ خبری از آنها نیست. آنهایی که می شناسم اصلا در حد مجلس و نماینده مجلس نبودند. کارشناس، اقتصاددان و سیاسی که شاید تعداد کل آنها به 10 نفر هم نرسد تلاش می کنند که شورای شهر و ریاست جمهوری را غصب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: مردم صرف نظر از چپ و راست، آن نیرویی که می شناسند و می تواند کشور را اداره کند و با برنامه ریزی، جلو برود اصلاح طلب و اصولگرا تفاوتی ندارد به آن شخص رای دهند و همه باید برای نجات کشور تلاش کنند؛ مسئله، کشور است و حرف گروه و جناح نیست. خدای ناکرده اگر آرا پایین بیاید این مسئله به ضرر کل کشور خواهد شد.

او در خصوص کاندیداهای مطرح خاطرنشان کرد: برخی از آنها نظامی هستند و مشکلی نیست و انسان های خوبی هستند. اصولا در روزهای آخر چهره های مقبول، ملی و شاخص نامشان را مطرح می کنند که هنوز این موضوع هم مشخص نیست. مثلا آقای رئیسی محبوب هستند و اصولگرایان همه به او رای می دهند چون کارنامه ای خوبی از او می شناسند. مثلا آقای قالیباف از لحاظ اجرایی قوی بود و اگر بیایند مقبول هستند، همه آنها خوب هستند امیدواریم هر چه خیر و صلاح مردم است پیش آید. 

او در خصوص خروج سید حسن خمینی از عرصه انتخابات عنوان کرد: من فکر می کنم او اصلا حضور پیدا نمی کرد. برای او حضور مردم در انتخابات مهم است، فکر نمی کنم  برای ریاست جمهوری داوطلب شود ولی جامعه دوست داشت که حضور پیدا کند. خود او اعلام نکرد که حضور پیدا می کند حیف او است چون یادگار امام هستند. 9

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز