سخنگوی شورای وحدت :

همه کاندیداهای اصولگرا به جز رییسی علی السویه هستند/ رییسی کاندیدا متفاوت ۱۴۰۰ است/ این طور نیست که از هر کاندیدا دعوت شده حمایت شود

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۰۵:۲۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۷۳۰۰
همه کاندیداهای اصولگرا به جز رییسی علی السویه هستند/ رییسی کاندیدا متفاوت ۱۴۰۰ است/ این طور نیست که از هر کاندیدا دعوت شده حمایت شود
سخنگوی شورای وحدت اصواگرایان تصریح کرد: هر کسی که در کنار ولایت و رهبری باشد کاندیدا جایگزین و اصلح است ولی نمی توانیم اسم بگوییم در مجموع همه کاندیداهای اصولگرا به جز رییسی علی السویه هستند.

«نیره قوی»، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با روند ثبت نام ها و ارائه برنامه کاندیداها در جریان اصواگرا و شورای وحدت گفت: شواهد دال بر این است که رییسی انشاالله خواهد آمد به این دلیل که این موضوع مطالبه اقشار مختلف است بنابراین نشان از آمدن او دارد. نوع آمدن او با کاندیداهای هر دو طیف فرق دارد.

او افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ در واقع همه کاندیداها خودشان آمده و اعلام آمادگی کرده اند ولی در ارتباط با رییسی مردم و جامعه نخبگانی و اقشار مختلف از او درخواست کرده اند و این نوع جدیدی از اقبال است. براساس کارکردی که او داشته مردم مایل هستند تا او مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد و به وضعیت سامان بدهد.

قوی خاطرنشان کرد: شورای وحدت نامه ای به ده نفر نوشت و برخی از این افراد به صورت کتبی پاسخ داده اند تا بیایند و برنامه های خود را اعلام کنند و بعد از آن حتما در نشستی به اطلاع عمومی می رسد. کاندیداها متوجه شدند که نظر شورای وحدت برنامه محوری است و این طور نیست که از هر کاندیدا دعوت شده حمایت شود. فرد کاندیدا باید برنامه محور و البته برنامه کارآمد داشته باشد تا کشور را از گردنه های سخت بخصوص وضعیت اقتصادی عبور بدهد از این جهت رییس جمهور باید شخصیتی باشد که علاوه بر مدیر و مدبر بودن پیشینه خوبی در کارآمدی داشته باشد.

سخنگوی شورای وحدت در رابطه با کناره گیری کاندیداهای دیگر به نفع رییسی گفت: برخی از کاندیداهای ثبت نام شده اعلام کرده اند که در صورت حضور رییسی کنار می روند. به نظر می رسد چند نفری در بین کاندیداها کسانی هستند که نه در این مرحله ولی در مراحل بعد که نیاز به شور انتخاباتی و شرکت حداکثری است به نفع آقای رییسی کنار بروند. چون حضور همه کاندیداها به نوعی مشارکت را بالا می برد.

او در پایان گفت: البته این مساله با صراحت اعلام نشده ولی از نوع مصاحبه ها و اعلام مواضع مشخص است. اولویت شورای وحدت در صورت کاندیدا شدن رییسی حتما رییسی خواهد بود ولی در صورت عدم شرکت او شورای وحدت بیکار ننشسته و سناریوی جایگزین برای همه افرادی که ثبت نام کرده اند مطرح است. هر کسی که در کنار ولایت و رهبری باشد کاندیدا جایگزین و اصلح است ولی نمی توانیم اسم بگوییم در مجموع همه کاندیداهای اصولگرا به جز رییسی علی السویه هستند. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز