سوت انتخابات زده شد/ آغاز ثبت نام از کاندیداها

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۰۷:۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۷۷۳۷۰
سوت انتخابات زده شد/ آغاز ثبت نام از کاندیداها
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از صبح امروز (سه‌شنبه) در محل وزارت کشور آغاز شد.

به گزارش برنا، ثبت نام از دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری از امروز (سه شنبه) و از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر به مدت ۵ روز  انجام می شود.

شورای نگهبان ‌در فاصله روزهای ۲۶ تا۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را رسیدگی می کند. از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند. روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

به گفته؛ جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، در انتخابات ۱۴۰۰، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند و ۱ میلیون ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر از این تعداد رای اولی محسوب می شوند.

انتخابات سال 1400 در شرایطی برگزار می شود که حسن روحانی عصر دیروز در فرمانی به وزارت کشور، ملاک ثبت‌نام از داوطلبان را «قوانین موجود» اعلام کرد. این دستور روحانی ناظر بر ابلاغیه اخیر شورای نگهبان مبنی‌ بر شرایط جدید برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات پیش‌رو است.

گفتنی است؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز