کدخدایی:

تبلیغات زود هنگام ریاست جمهوری ممنوع است

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۳:۰۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۲۲۱۱
تبلیغات زود هنگام ریاست جمهوری ممنوع است
کدخدایی در پاسخ به این سوال که شاهد هستیم هواداران داوطلب ها به تبلیغ زود هنگام برای داوطلب مورد نظر خود روی آورده اند آیا این را خلاف قانون می دانید و مورد پیگیری قرار می دهید گفت: تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد اعلام نظر شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها است متاسفانه برخی رعایت نمی کنند، خصوصا در فضای مجازی . ولی با وزارت کشور و سایر دستگاه های زیربط در تماس هستیم و از همه خواسته ایم اگر گزارشی از تبلیغات زود هنگام در اختیار دارند به شورا ارسال شود.

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گویی در رابطه با جلسه بررسی احراز صلاحیت کاندیداها گفت: جلسه سوم از جهت رسیدگی به پرونده داوطلبین امروز صبح برگزار شد و تعدادی از پرونده ها رسیدگی شد، دقت ها بر پرونده ها زیاد است وقت زیادی را از اعضا می برد. 

او ادامه داد: بعد از ظهر  امروز هم جلسه بعدی را خواهیم داشت. در تلاش هستیم  تا پایان فرصت پنج روزه دوم نتایج را اعلام کنیم. 

کدخدایی در پاسخ به این سوال که تاکنون پرونده چند نفر بررسی شده است گفت:  آمار دقیق ندارم هر روز تعداد از پرونده ها مطرح می‌شود و برخی به کارشناسی بیشتر نیاز دارد .این روند نسبت به بقیه افراد هم ادامه دارد. 

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در طی  دو روز گذشته جلسه ای داشته اید گفت: در حاشیه جلسات بررسی های کارشناسی زیادی داریم. اعضا حقوقدان ابهامات دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد و گاهی داوطلبین توضیحاتی را در مورد ابهامات موجود به شورا ارجا می دهند. 

کدخدایی در پاسخ به این سوال که شاهد هستیم هواداران داوطلب ها به تبلیغ زود هنگام برای داوطلب مورد نظر خود روی آورده اند آیا این را خلاف قانون می دانید و مورد پیگیری قرار می دهید بیان کرد: تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد اعلام نظر شورای نگهبان  در احراز صلاحیت ها است متاسفانه برخی رعایت نمی کنند، خصوصا در فضای مجازی . ولی با وزارت کشور و سایر دستگاه های زیربط در تماس هستیم و از همه خواسته ایم اگر گزارشی از تبلیغات زود هنگام در اختیار دارند به شورا ارسال شود.

 

نظر شما