نماینده ادوار مجلس با اشاره به انتقادات به علی لاریجانی درباره تصویب برجام:

آیا باید می گفتند یک موسیقی پخش کنید یک ساعتی بگذرد بعد ما درباره برجام رای بدهیم؟/ سابقه سیاسی و اقتصادی لاریجانی از رییسی بیشتر است/ نمایندگان سه روز حرفهای خود را در کمیسیون به ریاست زاکانی زدند

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۵:۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۲۹۳۴
آیا باید می گفتند یک موسیقی پخش کنید یک ساعتی بگذرد بعد ما درباره برجام رای بدهیم؟/ سابقه سیاسی و اقتصادی لاریجانی از رییسی بیشتر است/ نمایندگان سه روز حرفهای خود را در کمیسیون به ریاست زاکانی زدند
نماینده ادوار مجلس گفت: آقای رییسی در قضاوت و حقوق و بازرسی کار کرده است و در ریاست جمهوری به سیاست و اقتصاد نیاز است و آقای لاریجانی در این حوزه ها بیشتر کار کرده است.

 «عزت الله یوسفیان ملا»، نماینده ادوار مجلس، در گفت و گو‌ با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با تغییر فضای انتخابات برای اصولگرایان پس از حضور علی لاریجانی در انتخابات اظهار کرد: در شرایط فعلی دو شخصیت ممتاز شناخته شده یعنی رییسی و لاریجانی که بالاترین سمت را داشتند در انتخابات حضور دارند. 

او افزود: هیچکدام از دیگر کاندیداها این ویژگی ها را نداشتند. این دو نفر بیشترین سمت ها را داشتند. آقای رییسی رییس سازمان بازرسی و آقای لاریجانی رئیس سازمان صدا و سیما بودند. آقای لاریحانی رییس قوه مقننه و آقای رییسی رییس قوه قضاییه بود. آقای لاریجانی وزیر ارشاد و آقای رییسی معاون اول قوه قضاییه و دادستان کل و مسئول آستان قدس بود.

یوسفیان ملا تاکبد کرد: این دو بزرگوار بالاترین سمت ها را داشتند و از این رو همه ذهنیت ها به سمت رقابت این دو بزرگواران می رود. فکر نمی شود شخصی که فقط یک نماینده بود یا پستی در رده پنجم و یا ششم دستگاهی داشته در مقابل این دو نفر مطرح باشد.

او در رابطه با موازی حضور جلیلی با رییسی ادامه داد: آقای جلیلی کاندیدا پوششی یا به قول آقای‌ لاریجانی کاندیدا کمکی است. این بنا توسط آقای روحانی گذاشته شد که اقای جهانگیری را به عنوان کاندیدا پوششی به میدان آورد.

این فعال اصولگرا تصربح کرد: بعید است آقای جلیلی تا اخر بماند و احتمالا بعد از مناظره به نفع آقای رییسی کنار برود چون شرایط به نحوی نیست که میدان رقابت برای او باز باشد.

او خاطرنشان کرد: در مناظره فقط فن بیان مطرح نیست باید واقعیت ها را گفت و بهترین صحبت ها را کرد. اگر فن بیان با واقعیت ها مطابق نباشد هر چه فن بیان بیشتر و بهتری به کار گرفته شود باز هم ضرر می کنند اگر حرف ها با واقعیت ها مطابق نباشد تاثیر خوبی نخواهد داشت.

یوسفیان ملا اظهار کرد: یکی از شرایط روسای جمهور این بود که توانستند با مذاکره و صحبت مسائل را جمع کنند در مذاکرات بین المللی کسی برنده است که بتواند با فن بیان مسائل را جا بیندازد. کسی که در مذاکرات به لکنت زبان بیفتد جایی نخواهد داشت باید روسای جمهور فن بیان داشته باشند. چند رییس جمهور بودند که یک جمله آنها را سالها دنبال کردیم مثل آب را بریز جایی که میسوزد‌ و از این دست مطالبی که شما بهتر می دانید حتما قدرت بیان یکی از شرایط لازم است.

او یاداور شد: آقای رییسی در قضاوت و حقوق و بازرسی کار کرده است و در ریاست جمهوری به سیاست و اقتصاد نیاز است و آقای لاریجانی در این حوزه ها بیشتر کار کرده است.

یوسفیان ملا با یاداوری تجارب و برتری لاریجانی نسبت به رییسی در سیاست ادامه داد: وزرایی که در سه دوره ریاست آقای لاریجانی در مجلس به این قوه آمده اند به خاطر دارند که وقتی بحث و صحبت می شد آقای‌ لاریحانی مسلط تر بود و اینطور نبود که از کنار مسائل راحت بگذرد. ایشان سه دوره مصاحبه کرده، در مجلس نطق داشته و شما نمی توانید حتی یک مورد عذر خواهی از روابط عمومی مجلس ببینید که بگویند منظور این نبود و آن بود. همه این موارد یعنی تسلط یعنی مسلط بودن ایشان بر موضوعات.

او در رابطه با برخی انتقادات نسبت به لاریجانی در خصوص برجام گفت: امروز می گویند برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب کرده است آیا این روال غیر قانونی بود؟! آیا ایشان جلوی صحبت کسی را گرفت؟! وقتی کسی نمی خواست در موضع مخالف یا موافق صحبت کند ایشان چه باید می کرد؟ آیا باید می گفتند یک موسیقی پخش کنید یک ساعتی بگذرد بعد ما رای بدهیم؟! موافق و مخالف سه روز حرفهای خود را در کمیسیون برجام به ریاست آقای زاکانی زدند و دیگر برای رای گیری معطل نشدند ایشان اگر چه رییس جلسه بودند ولی یک رای بیشتر نداشتند. اگر نظر بقیه نمایندگان این نبود می توانستند رای ندهند اگر این موارد را در کنار هم بگذارید هم از این سو و هم از آن سو می توان مسائل را منصفانه دید.۶ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز