اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۳۶۰
اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا
خبر، مصاحبه و گزارش‌های پر بازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

 به گزارش برنا، اخبار مهم گروه سیاسی خبرگزاری برنا به این شرح است:

رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا:

روند کرونا کاهشی است/ شاهد خیز جدیدی نیستیم/ دو واکسن ماه آینده وارد بازار می‌شوند/ حدود 200 میلیون دوز واکسن نیاز داریم

رئیس جمهور گفت: در زمینه کرونا در مجموع روند کاهشی بوده است. چند استان حالت ویژه ای دارند و استثنا هستند مثل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کرمان که شرایط آنها متفاوت است. امروز شاهد خیز جدیدی نیستیم.

*****************

یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

مشارکت مردم در انتخابات در حد معقولی بود/ مردم از مسئولین دلخور هستند/ عدم مشارکت فقط به رغم فشار و مشکلات اقتصادی نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم دلخور بودند و به واسطه دلخوری که از مسئولین داشتند باعث شد که میزان حضور آنها به نسبت سال های گذشته و انتخابات گذشته ایران، پایین تر باشد.

****************

یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

سال هاست افراد در احزاب ثابت هستند/ بسیاری از احزاب اصلاح طلب خانوادگی شده اند و انحصار طلب هستند/ زیباکلام افکار عمومی، جامعه و نخبگان را می تواند تحت تاثیر قرار دهد

یک چهره سیاسی‌اصلاح طلب گفت: می گوییم چرا برخی از افراد در مجامع حکومتی سن بالایی دارند و سال ها است که فقط همین افراد هستند اما در مورد احزاب همین را سوال کنید حزبی که در ارتباط با جامعه است و از محیط تاثیر می پذیرد و حزبی که می خواهد اثر گذاری خود را حفظ کند، باید به باز بودن سیستم خود اجازه بدهد.

***************

به‌مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه‌السلام و هفته قوه قضائیه انجام شد؛

موافقت رهبری با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به‌مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام و هفته قوه قضائیه، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات پنج هزار و یکصد و پنجاه و شش تن (۵۱۵۶) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

************

ایران احتمالا روز شنبه پاسخ آژانس را خواهد داد

شبکه خبری "ان. اچ. کی" ژاپن در واکنش به انقضای توافق فنی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که یکی از مقامات دولت ایران به این شبکه گفته است احتمالا در روز شنبه، پاسخی از سوی ایران به این درخواست داده خواهد شد.

************

تخت روانچی درباره حضور غیرقانونی برخی نیروهای خارجی در سوریه هشدار داد

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه بحران سوریه باید بصورت مسالمت آمیز و مطابق اصول حقوق بین الملل حل و فصل شود، درباره حضور غیرقانونی برخی نیروهای خارجی، گروههای تجزیه طلب و تروریستی در بخش هایی از سوریه هشدار داد .

*************

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز