یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

امیدوارم تماس رییسی و اژه ای برای نظرخواهی ادامه یابد/ نمی دانم چرا دولت دوم هیچ رییس جمهوری در کشور ما عاقبت بخیر نمی شود/ در آستانه عید قربان فعالین سیاسی و محیط زیستی عفو شوند

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۱:۳۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۱۰۴۳
امیدوارم تماس رییسی و اژه ای برای نظرخواهی ادامه یابد/ نمی دانم چرا دولت دوم هیچ رییس جمهوری در کشور ما عاقبت بخیر نمی شود/ در آستانه عید قربان فعالین سیاسی و محیط زیستی عفو شوند
یک چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: من نمی دانم چرا دولت دوم هیچ رییس جمهوری در کشور ما عاقبت بخیر نمی شود و سرمایه ها به این شکل از بین می رود.

«شهربانو امانی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با تماسی که از سوی  دفتر رییس جمهور منتخب و رییس قوه قضائیه با برخی فعالان سیاسی برای نظرخواهی از آنها انجام شده به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، گفت: طی تماسی که از دفتر آقای اژه ای با من گرفته شد، یک شماره مستقیم دادند که اگر پیشنهاد یا انتقادی هست مستقیم به خود ایشان زنگ بزنید، واقعیت هم این است که تماس تلفنی دفتر ریاست جمهوری منتخب و رییس قوه قضاییه اگر برای این باشد که بخواهند از نظرات منتقدین و کسانی که به آنها رای نداده اند و احزاب، فعالین سیاسی و مدنی استفاده کنند، باید این را به فال نیک گرفت. 

او افزود: من امیدوارم که اول و آخر این نظرخواهی فقط یک تماس نباشد و ارتباطی دو جانبه برقرار شود و این مهم، امیدی در جامعه ایجاد می کند. اگر در آستانه عید قربان فعالین سیاسی، بازداشتی های آبان ۹۸ و محیط زیستی ها و بسیاری دیگر حتی دخترانی که در اعتراض به حجاب اجباری در حبس هستند عفو شوند، این می تواند نشانه ای از آشتی با مردم باشد. اگر چنانچه همه مسئولین دست نیاز به سوی مردم دراز کنند و از مردم کمک بگیرند و توجه به نظرات مردم داشته باشند با توجه به اینکه مردم، سرمایه بی پایان کشور هستند، این می تواند موثر باشد. 

این چهره سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: این سنت حسنه سابقه دارد و در دولت دوم آقای خاتمی نیز پایه گذاشته شد ولی بعد ادامه پیدا نکرد. از طرفی می تواند، چنین رفرنس و نگاهی به جامعه باشد که بگوییم انتخابات تمام شده و الان وقت کار است و در آستانه تشکیل دولت سیزدهم، باید به همه جریان های سیاسی توجه داشت چون با یک جریان فکری نمی توان کشور را اداره کرد.

او با اشاره به صحبت های یک نماینده در تاکید نیاز به محکومیت رییس جمهور و معاون اول او، اظهار کرد: از یک طرف تماس هایی با افراد و اشخاص مدنی و نهادهای سیاسی و اجتماعی گرفته می شود و این رفتار خوبی است اما از طرف دیگر چرا در آستانه استقرار دولت سیزدهم، عوامل متعدد توپ را به دولت دوازدهم می زنند؟ از یک طرف  اینطور با افکار عمومی رفتار می شود و از طرفی آقای جهانگیری و آقای روحانی را نقد می کنند و همه تقصیرات را به گردن یک گروه می اندازند.

امانی ادامه داد: در تصمیم گیری های کلان  کشور دولت بخشی از مسئولیت را بر عهده دارد، سران سه قوه در مورد افزایش قیمت بنزین تصمیم گرفتند ولی هزینه آن توسط دولت و آقای روحانی پرداخت شد. 

او‌ افزود: طیف تندرو از سوی دیگر هم مساله محدودیت شبکه اینترنت را پیش می کشند؛ بازار کار امروز استارتاپی و اینترنتی است و این تناقض ها را نمی شود با هم جمع کرد.

امانی ادامه داد: به یاد داریم از سوی تهمت زنندگان و از سوی مجلس آقای روحانی را خارج از نوبت به قوه قضاییه معرفی کردند که محاکمه اش کنند. من نمی دانم چرا دولت دوم هیچ رییس جمهوری در کشور ما عاقبت بخیر نمی شود و سرمایه ها به این شکل از  بین می رود.

این چهره اصلاح طلب افزود: امروز هیاهوی انتخابات فروکش کرده است و این طیف می داند که به راحتی پاسخگوی مطالبات مردم، نخواهد بود. امروز ابر و باد و مه خورشید و فلک در اختیار یک جریان سیاسی است. امید دارم در آستانه 43 سالگی جمهوری اسلامی که همه قدرت متمرکز شده است، جراحی اقتصادی صورت بگیرد. ۷ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز