افشاگری جدید درباره اقدام انگلیس

۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۰۳:۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۰۲۴۴
افشاگری جدید درباره اقدام انگلیس
لندن حداقل ۳۵۰ میلیون پوند برای تبلیغ نیروهای مخالف و پروژه‌ها در مناطق تحت کنترل شورشیان در سوریه هزینه کرده است.

به گزارش برنا، براساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده لندن بطور مستقیم از چندین پروژه مرتبط با گروه‌هایی که آنها را  "مخالفان مسلح میانه رو" در سوریه طبقه‌بندی کرده پشتیبانی کرده است.

صندوق وایت هال برای درگیری، ثبات و امنیت Whitehall (CSSF) ، که از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۱۵  تامین مالی این پروژه‌ها را برعهده داشته، جزئیات کامل برنامه‌های خود را ارائه نمی دهد. اما Declassified UK ،وب سایت خبرنگاری تحقیقی انگلیس، تأیید کرده است که این صندوق ۱۳ پروژه حمایت از مخالفان سوریه را با مبلغ ۲۱۵ میلیون پوند در پنج سال گذشته تأمین کرده است. از این مبلغ ، حداقل ۱۶۲ میلیون پوند از بودجه امدادی دولت انگلیس تأمین شده است که دولت ادعا می کند  برای "شکست فقر ، مقابله با بی‌ثباتی و ایجاد رفاه در کشورهای در حال توسعه"  اختصاص می‌یابد. این پول جدا از برنامه کمک‌های بشردوستانه انگلیس به سوریه است.

پروژه‌های CSSF  با توجه به امتناع دولت انگلیس از افشای نام گروه‌های شورشی در سوریه که به آنها کمک کرده، مورد مناقشه است. بسیاری از نیروهایی که با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌جنگند ، از گروه‌های تندرو هستند و مدتهاست که اعضا و تجهیزات بین گروههای مختلف شورشی تبادل می‌شود.

اسناد پروژه نشان می‌دهد که کمک انگلیس سالهاست در مناطقی از سوریه انجام می شود که گروههای افراطی در آن فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز