یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

رییسی از برجام دولت روحانی محافظت کند/ منطقه بحران زده است

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۱۱:۵۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۱۳۴۵۲
رییسی از برجام دولت روحانی محافظت کند/ منطقه بحران زده است
یک فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: آقای رییسی در تعیین تیم دیپلماسی باید دقت زیادی به خرج بدهد و اتفاقی را که در دولت آقای روحانی افتاد و مذاکرات برجام در درون تیم دولت بود، حفظ کند.

«زهرا نژاد بهرام»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با اهمیت تصمیم رییسی و رویکرد او در سیاست خارجی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: آقای رییسی در وضعیتی بسیار خاص قرار دارد و‌ دو مساله مهم پیش رو دارد؛ یکی مساله بین الملل است که حتما باید تیم بسیار حرفه ای و پر کاری داشته باشد و دستگاه بین المللی اش را با دقتی بسیار جدی و فارغ از تبلیغ جناحی انتخاب کند. با اینکه سیاست های کلان زیر نظر رهبری است اما تیم آقای رییسی به میدان می رود و به نظر می رسد، آقای رییسی در تعیین این تیم باید دقت زیادی به خرج بدهد و اتفاقی را که در دولت آقای روحانی افتاد و مذاکرات برجام در درون تیم دولت بود حفظ کند و این اعتبار دولت را حفظ می کند و امری است که باید در دستگاه دیپلماسی تعریف شود، این اتفاق در دولت آقای روحانی حفظ شد.

او افزود: در کنار این مساله باید مسائل منطقه ای مورد توجه آقای رییسی باشد ارتباطات با همسایه ها در اولویت ما است. ما در منطقه ای زندگی می کنیم که بحران زده است امروز افغانستان و عراق و سوریه نمونه ای هستند آذربایجان و ارمنستان در همسایگی ما دچار اختلافاتی هستند تیمی حرفه ای و قوی باید در این زمینه، تمرکز داشته باشند و موضوعات منطقه ای همگام با مسائل بین الملل پیش بروند. باید به شدت در مسیر اعتماد زایی در منطقه کار شود.

نژاد بهرام خاطزنشان کرد: مساله بعدی پیش روی آقای رییسی مساله همبستگی اجتماعی است. آقای رییسی باید در دو حوزه وزارت کشور و وزارت امور خارجه کار کند. مدیریت فضای مجازی و وزارت ارتباطات فضایی گسترده را در اختیار دارد و آقای رییسی باید در این فضا ها مشکلات را مرتفع کند دلجویی از مردم و پذیرش حق مردم و باور نقش مردم در تعیین کنندگی و احساس آرامش مردم از بزرگترین، وظایف آقای رییسی است. حال که سه قوه در کنار هم قرار دارند و ید واحده هستند به نظر می رسد دسترسی به این اهداف دور از ذهن نیست.

این چهره سیاسی در رابطه با رویکرد رییسی در قبال تصمیاتی مثل صیانت از فضای مجازی که در مجلس گرفته می شود، اظهار کرد: اگر آقای رییسی بخواهد به شعار هایش عمل کند در گفتگویی ضبط شده از ایشان گفته بودند که چرا باید فضای مجازی بسته شود، من خودم فالورهای زیادی در فضای مجازی دارم بنابراین با این طرح موافقت نخواهند کرد. ایشان اهل فضای مجازی هستند و فضای مجازی را به خوبی می شناسند و باید نسبت به این طرح واکنشی جدی نشان بدهند و نباید به آن تن بدهند،  کسانی که این طرح را تصویب کرده اند نمی دانند که مردم صاحبان حق در فضای مجازی هستند و از تکنولوژی هایی که در آینده می آیند خبر ندارند. این گونه سیاست ها جواب نمی دهد و مردمان ما هم کسانی نیستند که به این طرح ها تن بدهند. 6

نظر شما