نماینده ادوار مجلس:

ایران باید با کره جنوبی اتمام حجت کند/ باید با دیپلماسی قوی‌تری با کره‌جنوبی برخورد کنیم

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۰:۵۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۰۲۱۷
ایران باید با کره جنوبی اتمام حجت کند/ باید با دیپلماسی قوی‌تری با کره‌جنوبی برخورد کنیم
نماینده ادوار مجلس گفت: در موضوع تجهیزات پزشکی در ازای طلب ایران، آمریکا نمی‌تواند دخالت کند چراکه به بحث تحریم ارتباطی ندارد و اقدام انسان دوستانه است، یعنی کره‌جنوبی در این بخش نباید تعلل کند و بازی در بیاورد.

«اسدالله عباسی»، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با حواشی اخیری که میان ایران و کره‌جنوبی بر سر پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور به وجود آمده، گفت: ارتباط ما با کره‌جنوبی نسبتا خوب بوده و ما در بحث واردات، صادرات و تهاتر سعی می‌کردیم ارتباط تجاری بسیاری خوبی با این کشور داشته باشیم. من هم به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با رئیس گروه دوستی پارلمانی کره‌جنوبی در گذشته دیدار کرده‌ام.

او افزود: صحبت‌های ما در این محور بود که ایران حدود 7 میلیارد دلار از کره طلب دارد و از آنها خواستیم این طلب را پرداخت کنند اما چون ارتباط بانکی مسدود شده بود این امکان وجود نداشت، در نهایت به آنها گفته شد شما می‌توانید تجهیزات و لوازمی را که ما احتیاج داریم را در عوض طلب ایران پرداخت کنید و یک مراحلی هم برای تحقق این موضوع طی شده بود اما موافقان به توافق نرسیده بودند.

عباسی ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که در ژاپن و کره شده بود، قرار بود که  بدهی‌های  نفتی ما را به نحوی به ما برگردانند ولی این موضوع هم مشمول تحریم اقتصادی آمریکا می‌شد و چون آنها هم پیمان اقتصادی آمریکا هستند سعی می‌کنند که در این قسمت با تعلل کارشان را انجام دهند و تا بحال هم اقدامی صورت نگرفته است، تا به امروز هیچ چراغ سبزی از سوی آنها ندیدیم و به نظر می‌آید باید با دیپلماسی قوی‌تری نسبت به گذشته عمل کنیم.

 نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: در هر حال فضایی فراهم شده که ما امیدوار هستیم کشور کره‌جنوبی حسن نیت خود را ثابت کند و آن چیزی که مربوط به کشور ما است را به ما پس بدهد.

او در پایان گفت: مثلا در موضوع تجهیزات پزشکی در ازای طلب ایران، آمریکا نمی‌تواند دخالت کند چراکه به بحث تحریم ارتباطی ندارد و اقدام انسان دوستانه است، یعنی کره‌جنوبی در این بخش نباید تعلل کند و بازی در بیاورد، از سوی دیگر هم ایران باید با کره‌جنوبی اتمام حجت کند که مطالبات کشور ما را به موقع پرداخت کند.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز