رئیس کمیسیون شوراها در مجلس یازدهم:

دولت اختیارات استانداران را افزایش دهد/ طرح تشکیل وزرای منطقه ای به نفع نظام اداری کشور نیست

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۰۵:۲۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۲۴۶۸
دولت اختیارات استانداران را افزایش دهد/ طرح تشکیل وزرای منطقه ای به نفع نظام اداری کشور نیست
رئیس کمیسیون شوراها در مجلس یازدهم گفت: طرح تشکیل وزرای منطقه‌ای را اصلا قبول ندارم. ایجاد موانع و واسطه‌ها در سلسله مراتب اداری به نفع نظام اداری کشور نیست، باید فاصله‌ها را کوتاه و کمتر کرد.

«محمدصالح جوکار»، رئیس کمیسیون شوراها در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با طرح مجلس «برای تشکیل وزرای منطقه‌ای» گفت: طرح تشکیل وزرای منطقه‌ای را اصلا قبول ندارم، ایجاد موانع و واسطه‌ها در سلسله مراتب اداری به نفع نظام اداری کشور نیست، باید فاصله‌ها را کوتاه و کمتر کرد. اگر قرار باشد بین دولت و یک استان تحت عنوان تشکیلات منطقه ای و یا عناوین مختلف واسطه ایجاد شود، در فرآیند امور مقدار کندی ایجاد خواهد شد و این را به نفع کشور و ملت نمی دانیم.

او در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم در فرآیند امور اجرایی کشور فواصل را کوتاه کنیم و ارتباط مستقیم بین استان ها با وزرای مربوطه در دولت ایجاد شود. دولت باید در صدد باشد تا اختیارات خود را به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار کند، نیازی نیست یک استانداری در تهران مجوز برای کاری بگیرد حدود وظایف، اختیارات و چارچوب‌ها را باید روشن کنند و اختیارات را به استاندارها بدهند در چینی شرایطی رقابت بین استان‌ها شکل  می‌گیرد. دادن اختیارات یکسان به استان‌ها، منجر می شود که استان ها شرایط یکسان داشته باشند.

رئیس کمیسیون شوراها مطرح کرد: در استان‌های مرزی باید حتی به فرمانداران مرزها اجازه داده شود تا با فرماندارهای هم مرز خود ارتباط بگیرند و تبادل کالا داشته باشند در این شرایط رونق اقتصادی بیشتری را شاهد خواهیم بود. نمی‌شود که دست‌شان را ببندیم و بعد بگویم در نقطه مرزی چه کار کردید؟ باید دولت اختیارات بیشتری را به استان‌ها بدهد و نیازی به یک آقا بالاسر نیست. 

جوکار با اشاره به طرح «تشکیل استان جدید بم» بیان کرد: طرح تشکیل استان‌های جدید یا طرح تفکیک استان‌ها در دستورکار کمیسیون است و چندین طرح در این رابطه به کمیسیون آمده است، اگر طرحی منافع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی یک منطقه‌ای را در بربگیرد یقینا از آن استقبال می‌کنیم، طرح‌های پیشنهادی باید به گونه‌ای باشند که پیمان‌های فرهنگی منطقه را بهم نریزند. در یک استان همه در سایه فرهنگ بومی زندگی می‌کنند و اگر قرار باشد ما به این اختلافات دامن بزنیم شاید در آینده مشکلات دیگری در حوزه‌های امنیتی ایجاد شود. حواشی چنین طرح‌هایی را باید در نظر گرفت و اگر به نقطه‌ای برسیم که تشکیل استان جدید می‌تواند نقطه قوت برای استان و یا شهرستان باشد، حتما اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز