اختصاصی برنا

خرید جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه در دستور کار ارتش ایران

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۱۰:۵۱:۱۱
کد خبر: ۱۳۷۲۶۷۸
خرید جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه در دستور کار ارتش ایران
خرید جنگنده‌های سوخو 35 از روسیه در دستور کار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار امنیتی و دفاعی خبرگزاری برنا درباره خرید جنگنده برای نیروی هوایی ارتش گفت که خرید جنگنده‌های سوخو 35 از روسیه در دستورکار نیروی هوایی است.

وی با بیان اینکه خرید سوخو 30 در برنامه نیست و فعلاً خرید سوخو 35 از روسیه مطرح است، افزود: این موضوع در دستورکار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده به این جنگنده‌های نسل 4++ دست پیدا کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین تأکید کرد که تصمیم‌گیری نهایی در زمینه خرید جنگنده سوخو 35 از روسیه در اختیار فرماندهی ارتش و فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح است.

آشنایی با جنگنده سوخو 35 (بیشتر بخوانید)

به گزارش برنا،‌ سوخو 35 یکی از قدرتمند ترین جنگنده های نسل 4++ دنیاست که به رادار پیشرفته آرایه فازی N-035 مجهز است و امکان کشف 30 هدف و درگیری با 8 هدف را بصورت هم زمان در آسمان و دریا و زمین را داراست. برد نهایی رادار این جنگنده در حالت پیک پاور حدود 400 کیلومتر است. این رادار پیشرفته توان پوشش زوایای بالا و پایین خود تا 60 درجه و طرفین خود را تا 120 داراست و زاویه پوشش و اسکن بسیار خوبی دارد. 

سوخو 35.

این جنگنده مجهز به سنسورهای راداری و حرارتی هشدار دهنده با پوشش 360 درجه است که هر نوع قفل راداری دشمن یا نزدیک شدن جنگنده و موشک دشمن را از زاویه دقیق به خلبان اطلاع میدهد و در نمایشگر کابین جهت آن را مشخص میکند. این جنگنده بصورا همزمان امکان جنگ با اهداف هوایی و زمینی و دریایی را دارد و به انواع موشکهای هوا به هوا و هوا به زمین و ضد کشتی و ضد رادار نیز مسلح میشود . علاوه بر آن توانایی پرتاب و شلیک انواع بمب و موشک های لیزری و ماهواره ای و راداری را نیز در خود دارد که دست نیروی هوایی را برای انجام هر نوع عملیاتی باز میگذارد. 

حداکثر سرعت این جنگنده در ارتفاع پست  1500 کیلومتر و در ارتفاع بالا 2500 کیلومتر بر ساعت است و عمر عملیاتی موتور های قدرتمند آن در هر دوره خدمت قبل از نیاز به کنترل و اورهال 4000 ساعت است که در حدود 4 برابر عمر عملیاتی موتورهای جنگنده سوخو 27 میشود که عددی بسیار مناسب جهت خدمت در نیروی هوایی است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
نظرات
A.R.R
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
لطفا اون عبارت «جنگنده نسل پنجم» رو به «نسل چهارم» تغییر بدید. :/
@militarytroll
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
واقعا عجیبه که ما میتونیم جنگنده شش (آقام قاهر F313) تولید کنیم اما تو تولید نسل پنج موندیم
پاسخ ها
ناشناس
| -
ابشنگولی جون سوتی دادی که جناب مدعی شیرین سخن، جنگنده های رادار گریز مثل قاهر نسل پنج هستند و سوخو ۳۵، تایفون و رافال و ... نسل چهار پلاس هستند. نسل ۶ طرح‌هایی هستند که هنوز در مرحله‌ی طراحی هستند و هیچ نسل ششی هنوز تولید نشده
ECM
| -
قاهر یک جنگنده در حال توسعه و تست از نوع مادون صوت (ساب سونیک) برای انجام ماوریت های پشتیبانی نزدیک یا بقولی ماموریت های CAS هست و ارتباطی به یک شکاری برد بلند سوپر سونیک که برای گشت هوایی بلند و ماموریت های CAP هست نداره دو بخش جدای از هم هستند !
افشین
| -
جنگنده نسل شش رو از کجا در اوردی؟؟ حتما باید در هر موردی نظر بدید؟؟یاد بگیرید وقتیکه از موردی اطلاعات ندارید در موردش پرفسور نشید.
خلیل
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
از اف چهارده رسیدیم به التماس برای سوخو روسیه !!!!
دنده عقب روبه پرتگاه خخخخخخ
پاسخ ها
ECM
| -
التماس؟!!!
از کی تابحال طرح بررسی خرید یک جنگنده پیشرفته که عملکرد عالی خود رو در 2 جنگ اخیر بنمایش گذاشته شده التماس !! . پس حتما پهلوی سال 56 هم برای خرید F-18 التماس کرد ولی امریکا مخالفت کرد و نداد !
حسن
| -
سری اف خوبن ولی فعلا که سری های اخرشون خوب نیستند چون هزینه تعمیر ونگهداریشون بالاست وایراد خیلی بزرگی که دارن انلاین هستند وبرای استفاده باید از ایالات متحده اجازه بگیری تاروشن بشن وگرنه حق استفاده نداری دشمن شماره دو ماهم امریکاست پس به درد ماهم نمیخوره
حسن
| -
کاش پاکفا میگرفتن ولی خوب بازم همین برای شروع خوبه امیدوارم خلبانان میهن پرستمون رو بتونن دلشون رو بدست بیارن خیلی دیگه جنگنده هامون فرسوده بودن اف14 رو هم بزارن برای تماشا خدایی اف 14خیلی قشنگه حتی از اف35 هم قشنگتره امیدوارم که هرگز جنگنده لازممون نشه وخلبانامون باهاش برن دور دور ?
امیدوارم که موفق و سربلند باشید
افشین
| -
ارتش خود روسیه هنوز پکفا رو بصورت انبوه تحویل نگرفته و تولید انبوه نشده و منتظر موتور جدید براش هستند آنوقت چطور برای ما میخریدند؟؟؟
یاسر
| -
طوری میگی ازتون ،مثل اینکه ایرانی نیستی اگه نیستی خوش اومدی برو کشور خودت
افشین
| -
اینا درست میگن. فقط فارسی مینویسن و در اصل مزدور هستند .یا فسیلهایی از آلبانی و یا اسقاطیلی و یا السقوطی.
رهگذر
| -
ایران اگر هواپیمای فلان یا سامانه موشکی فلان رو خریداری میکنه و از دیگر محصولات اون کشور یا کشور‌های دیگه استقبال نمیکنه چون تجربه‌ی چهل ساله بهش ثابت کرد که هیچ کس قابل اعتماد نیست نه شرق به محوریت روسیه و چین و نه بلوک غرب و آمریکا...پس هواپیما و سامانه‌هایی رو داره میخره که کشور‌های زیادی ازش تو دنیا بهره میبرند و در صورت بروز بحران و بدعهدی فروشنده در تامین قطعات بتونه از طریق بازار سیاه تامینشون کنه...پس سوخو ۵۷ و سامانه اس۴۰۰ یا تجهیزات چینی بدردش نمیخوره...الان بحث علمی راه بندازیم همه سکوت میکنند اما تا حرف از سیاست و مسائل وابسته به سیاست میشه همه علامه دهر میشن...اگر قرار بود اکثریت عوام جامعه بصیرت درک مسائل سیاسی و... روز کشورشون رو میداشتن که این همه سال در طول تاریخ شاهد ظلم و جور نبودیم وقتی هم که برهه‌هایی مثل انقلاب خودمون مردم از رهبری واحد و الهی حمایت کردند اتفاقی رغم خورد که اونم باز به عنایت خود خداوند بود و بخاطر همینه که در چنین مواقعی امام و رهبری از عبارت «یوم الله» استفاده میکنند چون هنوز چنان بصیرتی شکل نگرفته که خودجوش چنین وقایعی رغم بخوره...لطفا تریبون رسانه‌های معاند نباشید و کمی تحقیق و مطالعه کنید و از خودتون بپرسید دشمن محض رضای خدا داره این همه برای ایران و مردمش برنامه میسازه و پول خرج میکنه یا چی؟!!!....
رهگذر
| -
یجوری از f f f f های اربابشون آمریکا میگن انگار هر روز دارن باهاشون چرخ میزنند تو پارکینگ خونشون پارکه?
افشین
| -
پول وقتیکه میدی و کالا میخری التماس میکنی؟؟اف 14 جنگنده بروز و خوبی بود و هنوزم هست اما تا حالا از خودت نپرسیدی چرا فقط ایران خرید؟؟حتما فکر کردی فقط بما دادن!!! حتی اسراییل هم نخرید.چرا؟؟؟ چون قیمت بالا و هزینه بسیار بالاتری داشت. الانم سوخو 35 به نسبت قیمت و هزینه عملیاتی در حد خوبی هست و نیاز ما رو بر طرف میکنم. شماهم بجای خخخخخخ کردن که به ریش خودت کردی بهتر هست از باب عقده گشایی نظر ندی چون کاملا مشخصه.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
آرزو چیز خوبیه...اما...اما ...هروقت نیروگاه بوشهر را براتون ساختن این هواپیماهارو هم بهتون میدن....یاداوری میکنم که پول ساخت نیروگاه بوشهر را هم بخش زیادیش را ازما گرفتن.... افسارتونو دست روس جماعت ندید.
پاسخ ها
ECM
| -
سلطان ! نیروگاه بوشهر چند ساله فعاله و دوران گارانتیش هم تمام شد و سری اول سوختش رو مصرف کرد الان سری دوم اورانیوم رو بارگیری کرده و در حال کاره !! اخبار شما یه چند سالی عقبه !!
سید حسن
| -
خخخ کوجاییی شمااا ،کجای این کره خاکی زندگی میکنی در قرن چندومی، ضمن اینکه وقتی خبر خریدی رسماً به وسیله مقام نظامی اعلام میشه یعنی کار تمومه و همین روزها باید آماده دیدن پروازش تو آسمان ایران باشیم شایدم تریکاف کرده ما بی‌خبریم
افشین
| -
از اصحاب کهف بودی؟؟تازه از غار اومدی بیرون؟؟ انگشتت رو بزن به سیم فاز تا برق نیروگاه بوشهر رو حس کنی و یک ملت و دنیا رو از وجود خودت راحت.
ناشناس
| -
درسته روس‌ها نشون دادند در عمل به تعهداتشان محافظه کارانه عمل میکنند و به خاطر بسیاری ملاحظات جور وا جور ، حداقل زمانی که پای ایران و تقابل هایی که با سایر رقبا در منطقه داره پیش میاد ، به تعهداتشان درست و به موقع عمل نمی کنند ولی فکر میکنم با توجه به اوضاع شکل گرفته در سطح بین الملل و از جمله حوالی کشور روسیه که شامل جنگ اکراین ، تنش در منطقه شمال ایران یعنی آذربایجان و ارمنستان و از طرفی قزاقستان و ازبکستان ، زیاده خواهی های ترکیه در منطقه ، درگیری ائتلاف غربی و ایران و روسیه و چین در سوریه و پاره ای مسائل و اتفاقات مهم دیگر در حال حاضر تقویت نیروی نظامی ایران حداقل برای ایفای نقش یک ترازگر یا تعادل دهنده در منطقه فوق امنیتی و استراتژیک غرب آسیا بسیار اهمیت پیدا کرده چرا که این منطقه در خلال سالهای گذشته درگیر منازعات شدید و شاهد کشته شدن میلیونها انسان و صدها میلیارد دلار خسارت بوده و البته گسترش ناتو به شرق که هدف نهایی آن تضعیف روسیه و چین و حتی قدرت نو ظهور اقتصادی یعنی هند و تسلط بیشتر بر ایران است و البته و صد البته در آینده دور کنترل صد در صد منطقه آسیا و ومهار اونها همه این مسایل و خواست غرب به رهبری آمریکا برای تحمیل اراده خود به جهان و آشوب‌های گسترده شکل گرفته در شرق و غرب عالم شاید تا حدود زیادی فروش جنگنده های مدرن نسل چهار و نیم اف ۳۵ را به ایران توجیه کند .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
وقتی خودمون جنگنده خوب ساختیم چه نیازی به سوخو ۳۵داریم مگه نساختیم ؟؟
پاسخ ها
۳۵
| -
سلطان دقیقا چی ساختیم اونوقت؟?
افشین
| -
آذرخش صاعقه یک و دو .کوثر. یاسین.و در آینده ای نزدیک قاهر.
ناشناس
| -
برای شما دوست عزیز می‌نویسم ، برخی کارشناسان زبده سیاسی و نظامی غربی ، اگرچه تولید این دست هوانوردها توسط ایران را تهدیدی برای سایر کشور ها نمی دانند ولی به سراحت اعلام کرده اند تولید همین اندازه از محصولات نظامی هوانورد توسط ایرانی که ۴۰ سال تحت شدیدترین تحریم ها بوده بسیار اعجاب آور و البته خطرناک است چرا که اگر این کشور به قول ما ایرانی ها با همین فرمان جلو برود در سالهای نه چندان دور قابلیت تبدیل شدن به یک سازنده تمام عیار انواع هوانورد ها را دارد . آنها خود روزی تبدیل شدن ایران به قدرت بلا منازع موشکی ، پهپادی ، هسته‌ای و ... را دور از ذهن می‌دانسته و رسانه های آنها به تکرار آن را به سخره می‌گرفتند . ولی حقایق رو شده در سالهای اخیر آنها را بهت زده کرده و آنها متوجه شدند ایران بر خلاف کشور های منطقه که صرفا علاقه مند به خرید محصولات مدرن هستند بیشتر علاقه مند به خرید و بومی سازی تکنولوژی های متفاوت هستند و همین امر برای آنها نگران کننده است . امروز هواپیماهای نسل چهارم را نمونه سازی میکنیم و انشاالله در آینده با همت جوانان مومن و پرشور و البته جهادگران عرصه علم و فن آوری هواپیمای صددرصد ایرانی نسل چها و پنچ را خواهیم ساخت . ساخت هوانوردهایی مانند قاهر F۳۱۳ ، یاسین ، کوثر که البته هر کدام کارایی خاص خود را دارند و هیچ کدام جنگنده بمب افکن سنگین نیستند گامهای قوی و بلند برای رسیدن به هدف نهایی در آینده است . آینده ای که در سایه توکل به خداوند متعال و خودباوری میتوانیم از تمام صدها عبور کنیم و حتی محصولاتی در حد کشورهای توسعه یافته بسازیم . جنگنده نسل چها ، پنج و ... ان نتصروا الله ینصرکم و یثت اقدامکم .
افشین
| -
استاد !!!هر جنگنده کلاس و سطح خاص و کاربری خاصی داره. هر سلاحی هم همینطور. صاعقه و کوثر و در آینده یاسین و قاهر یا پشتیبانی نزدیک هستند و با آموزشی. این سطح از فناوری رو باید پله پله و همچنین با سرمایه گذاری و صبر به نتیجه رساند و در این مدت نمیشود کشور رو معطل گذاشت اونم در موارد امنیتی.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز