تشریح جزئیات درگذشت مهسا امینی توسط رئیس قوه قضائیه

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۶:۰۳:۳۴
کد خبر: ۱۳۸۳۵۸۶
تشریح جزئیات درگذشت مهسا امینی توسط رئیس قوه قضائیه
رئیس قوه قضائیه جزئیات حادثه درگذشت مهسا امینی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در آغاز نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام که در محل مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، گفت: از ریاست محترم مجمع تشخیص تشکر می‌کنم که در طول این مدت تلاش کردند. مجمع تشخیص در هر دوره ای توانسته به خوبی انجام وظیفه کند و هر دوره نسبت به دوره قبل در این مسئولیت خطیر بهتر از گذشته انجام وظیفه کرده است و امیدواریم در این دوره قدم های بزرگتری برداریم.

وی با بیان اینکه از روسای گذشته مجمع تقدیر و تشکر  می‌کنم و برای رفتگان طلب مغفرت می‌کنم، تصریح کرد: به عنوان فردی که ۱۵ سال عضو مجمع است، مجمع با شخصیت‌هایی که در او حضور دارد از ریاست‌محترم و دبیر تا اعضای محترم  مسئولیت های مهمی را در طول دهه های گدشته عهده دار بودند و  کسانی عضو مجمع هستند رییس جمهور، رئیس مجلس از نیروهای نخبه هستند و این‌مجمع با این شخصیت های با تجربه و نخبه و با دلسوزی و خیرخواهی و با گرایش های مختلف و نگاه های تخصصی کار میکند‌.

اژه ای تاکید کرد: شهادت می‌دهم که افراد با گرایش‌های مختلف در موضوعات مختلف به صورت تخصصی نظرات عالمانه خود را بیان کردند. 

وی با تاکید بر اینکه مصلحت نظام‌ از اهم امور است و حفظ نظام از اوجب واجبات است، تصریح کرد: رعایت مصالح و منافع نظام و ملت از مسائل مهم در کشور است. این مجمع بخشی از مصلحت نظام را تأمین می‌کند. 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هر حوادثی مختصات و مولفه هایی دارد و این حادثه ها هم یک سری مشترکاتی با قبل دارد بیان کرد: در اینکه دشمن ِکینه توز ضربت و شکست خورده در چهل سال گذشته امروز بیش از گذشته شیطنت می کند و عصبانی است جای تردید نیست و هرچه که در توان دارد به میدان آورده است،  وجه اشتراک با گذشته این است که با شکست های قبلی و تجربیاتی که کسب کرده آمده و همه توان خود را تلفیق کرده که چگونه ایجاد اشوب و اغتشاش کند و زحمت ایجاد کند.

وی افزود: برخی زود فراموش می‌کنند و تحلیل های سریع می‌کنند و قضاوت می‌کنند و در موضوعاتی که ابعاد آن مشخص نیست اظهار نظر می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه در تشریح جزئیات حادثه درگذشت مهسا امینی گفت: خانم امینی چند وقت در اختیار نیروی انتظامی بوده است؟ در ساعت حدود ۱۸:۳۰ در خیابان در روز روشن درمعرض دید همه در حضور برادرش و بستگانش در خیابان  به ماشین نیروی انتظامی هدایت می شود و در آنجا غیر ایشان و مامورین و راننده چند خانم دیگر بوده اند و از آنجا به سالن منتقل می شود و جای دیگر نمی رود و در آن سالن طبق فیلم در جمع عده ای کثیر می نشیند و بلند می شود و بعد به زمین می‌خورد.

وی افزود: ظرف کمتر از دو دقیقه بهیار نیروی انتظامی حاضر می شود و بلافاصله اورژانس موتوری حاضر می شود و بلافاصله به بیمارستان منتقل می شود و تمام این اتفاقات  کمتر از حدود یک ساعت بوده است.و همه در انظار مردم است‌. مگر می شود در ظرف یک ساعت این اتفاق بیفتد؟ آن هم در انظار مردم و این‌طور موضع بگیریم.

رئیس دستگاه قضا افزود: در سال ۸۸ یکی از آقایان ادعاهایی کرد و گفت فلان خانم که تنها فرزند خانواده بود  پدر او شهید شده و ۴ نفر از اعضای نزدیک او شهید شدند.  گفتند بسیجی ها بردند، کشتند و بر بدن او اسید ریختند و بعد او را در فلان قطعه بهشت زهرا به دور از بستگان دفن کردند و براساس این خبر بود اعلام کردند که جلسه ختمی در فلان روز  در فلان ساعت در مسجد قلهک تهران برگزار می‌شود. و از خانواده‌های شهدا دعوت‌کردند‌ .متاسفانه بعصی از احزاب شرکت کردند بود در جلسه ای قرار شد این‌موضوع دنبال شد و افرادی مسئول شدند و فرد مدعی هم احضار شد و گفتیم اگر این ثابت شد شما می‌گوید اشتباه کردید گفت بله ولی بعد ثابت شد این دختر زنده است و نمرده است و بستگانش صحبت کردند و پدرش شهید نشده بود و تنها فرزند خانواده نبوده، ولی ان فرد نپذیرفت که اشتباه خود را اعلام دارد‌. 

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
جناب اقای اژه ای ممنون از تلاشی که برای مردم میکنی ولی این یک حقیقت هست که هدف از حکومت کردن ارتقا کیفیت زندگی هست در تمام جوامع بشری حالا نداشتن امنیت اقتصادی جدا از امنیت سیاسی نیست من اگه پول نداشته باشم برم تفریح یا خرید هرچیزی دیگر اونوقت دیگه داشتن امنیت معنا نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| -
دوست عزیز ۱۷:۰۳ اگه امنیت نباشه سر هر کوچه هم ارزاق مفت توزیع کنن آدم یا جرات نمیکنه بره بگیره یا به قیمت خونش باید بره بگیره
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
https://khatebazar.ir/%D8%A7%D8%A8%D8%B9%D8%A7%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%DA%A9%D9%88%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D9%88%D8%AA-%D9%85%D9%87%D8%B3%D8%A7/
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز