سخنگوی دولت: وزیر راه و شهرسازی بعد از پایان تعطیلات مجلس معرفی می‌شود

۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۲:۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۲۵۱۲
سخنگوی دولت: وزیر راه و شهرسازی بعد از پایان تعطیلات مجلس معرفی می‌شود
سخنگوی دولت تصریح کرد: با توجه به اینکه این هفته مجلس در تعطیلی خود به سر می برد به محض آغاز فعالیت مجلس در هفته آتی انشاالله وزیر پیشنهادی وزارت راه از سوی دولت برای مجلس پیشنهاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگارسیاسی خبرگزاری برنا علی بهادری جهرمی ، سخنگوی دولت در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تبریک عرض می کنم هفته بسیج را خدمت مردم و همکاران خودم و تمام بسیجیان عزیز کشور که همیشه پرچمدار حمایت از حقوق مردم و پیگیری و مطالبه گری تحقق عدالت در کشور و بن بست شکنی در مواقعی که مشکلاتی در کشور ایجاد شده، بوده اند. 

وی در ادامه گفت: در بحران اخیر کرونا بسیجیان درحوزه های مختلف در میان جامعه های پزشکی و کادر درمان برای کمک به مردم پیشرو بودند . در جلسه امروز هیات دولت با توجه به استعفای دکتر قاسمی به واسطه تشدید بیماری ایشان آقای افندی زاده  به عنوان سرپرست وزارتخانه در جلسه شرکت داشتند و تشکر می کنیم از زحماتی که در طول یک سال و چند ماه گذشته آقای قاسمی به عنوان سکان دار وزارت مسکن و شهرسازی متحمل شدند و آرزوی موفقیت می کنیم برای این دوره از سرپرستی آقای افندی زاده. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: با توجه به اینکه این هفته مجلس در تعطیلی خود به سر می‌برد به محض آغاز فعالیت مجلس در هفته آتی انشاالله وزیر پیشنهادی وزارت راه از سوی دولت برای مجلس پیشنهاد خواهد شد.

بهادری جهرمی در رابطه با مصوبات هیئت دولت گفت: دستورالعملی را دولت امروز به تصویب رساند که مطابق آن برای تصدی مدیریت عامل یا عضویت در هیات مدیره در شرکت های دولتی یا شرکت هایی که دولت در آنها هر گونه جایگاه مدیریتی دارد یک دستورالعملی به منظور احراز صلاحیت ها به تصویب رسید که هم شایسته سالاری در حوزه احراز صلاحیت های تصدی عضویت در هیات مدیره یا مدیریت عاملی این شرکت ها  به نمایندگی از دولت وجود داشته باشد هم سختگیری هایی که مانع از جوان گرایی و اجازه دادن به نیروهای جوان و نخبه برای فعالیت در این حوزه ها  مانع می شد از  بین رفته باشد. 

وی ادامه داد: در این دستورالعمل به طور خاص برای نخبگان عزیز یک تمایزها و یک اولویت هایی در نظر گرفته شد که انشاالله هر چه بیشتر از ظرفیت های نخبگان مستعد این کشور استفاده کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که با توجه به تکلیف قانونی مبنی بر آنکه تعرفه پرمصرفها غیر یارانه‌ای شوند گفت: یکی از احکام تکلیفی که در قانون بودجه امسال قید شده، پلکانی کردن تعرفه پرمصرف ها در قبوض مصرفی‌شان است و نگاه دولت به این حوزه نگاه با تاملی است. وقتی که یارانه های پرمصرف ها برداشته شود مطابق تکلیف قانون بودجه یک مقداری هم  هزینه‌های آن قبوض افزایش پیدا می‌کند و لذا در جلسات کارشناسی دولت مستمر در حال رفت و برگشت و بررسی است و چون تکلیف بودجه است باید یک مقداری برای آن تدبیری داشته شود، نگاه دولت این است که نسبت به تعرفه ها حداقل الامکان تغییری صورت نگیرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
0
در این وضعیت کشور چه تعطیلی ؟ایا در ایران با این همه تورم و مشکلات اقتصادی و سیاسی و غیره باید حرف از تعطیلی زد.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز