واکنش استاد حوزه و دانشگاه به ساخت امامزاده در کنار تخت جمشید:

امامزاده‌سازی حرام است/ برخی امامزاده سازی‌ها با هدف کسب منافع مالی است

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۱:۵۸:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۵۰۸
امامزاده‌سازی حرام است/ برخی امامزاده سازی‌ها با هدف کسب منافع مالی است
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در واکنش به خبر ساخت امامزاده در کنار تخت جمشید، امامزاده سازی را بدعت و حرام دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش خبری مبنی بر ساخت و یا به گفته مسئولان فارس، بازسازی یک امامزاده در کنار تخت جمشید منتشر شد. امامزاده‌ای که به گفته مدیرکل امور اوقاف فارس شجره‌نامه ندارد، هر چند به گفته او، این امامزاده همیشه محل رجوع مردم از روستاهای اطراف بوده و مردم ارادت خاصی به این آستان مقدس دارند، از این رو نباید بنای این امامزاده تخریب شود.

اما یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در واکنش به این خبر با انتقاد از این اقدام اوقاف، امامزاده سازی را بدعت و حرام می‌داند.

«محمدتقی فاضل میبدی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با بیان اینکه « امامزاده سازی بدعت بوده و حرام است»؛ می گوید: امامزاده‌ها قداستی ندارند، خیلی از اولاد ائمه همانطور که در تاریخ آمده، ناخلف بودند، از این رو نمی‌توان این حکم را داد که محل دفن همه فرزندان ائمه مقدس است.

او می‌افزاید: در روایت داریم که تنها مقبره امامان معصوم و بعضی امامزاده‌ها که درباره آن نص صریح و روایت دقیق وجود دارند، مقدس است.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره چرایی ساخت این امامزاده ها اضافه می کند: برخی امامزاده سازی ها با هدف کسب منافع مالی است و انگیزه های اقتصادی پشت آن وجود دارد. برخی نیز انگیزه های سیاسی دارند. از آنجا که زمینه جهالت در مکان های اینچنینی فراهم است، برخی جریان های سیاسی از این شرایط سو استفاده کرده و به اسلام ضربه می زنند.

به گفته فاضل میبدی عده ای هم اعتقاد دارند چنین مکان هایی باعث افزایش دینداری مردم می شود و از این رو، اقدام به گسترش امامزاده ها می کنند.

نظر شما