دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره):

رییس جمهور در مراسم ارتحال سخنرانی نخواهد داشت

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۲:۳۹:۱۳
کد خبر: ۷۱۲۳۵۸
رییس جمهور در مراسم ارتحال سخنرانی نخواهد داشت
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) گفت: امسال از رییس جمهور دعوت شد ولی ایشان عذر خواهی کردند که به لحاظ مراعات حال مردم روزه دار و مصادف شدن ۱۴ خرداد امسال با شب ۱۹ رمضان، این دعوت را نپذیرفتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نشست خبری حجت الاسلام‌محمد علی انصاری، دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)، امروز صبح برگزار شد.

حجت الاسلام انصاری در این نشست گفت: در آستانه برگزاری مراسم بیست نهمین سالگرد ارتحال جانسوز امام عظیم الشان انقلاب هستیم و ۱۴ خرداد امسال هم مصادف شده است با سالروز ضربت خوردن مولای متقیان امیرالمومنین و از سوی دیگر هم در چهلمین سال پیروزی این انقلاب هستیم. بی تردید شاخص همه توفیق های نظام در رسیدن به قله های افتخار پیروی از خط و راه سیاسی امام نشات گرفته است.

انصاری ادامه داد: این سخن رهبری است که باور داشته باشیم امام همتا ندارد. بین حضرت علی (ع) و زمامداری نهضتش در آن دوران با دوران امام خمینی و شخصیت ایشان شباهت زیادی وجود دارد. مقام معظم رهبری در این باره می گویند؛ زمانی که ما امام را زیارت کردیم ایشان در سخت ترین دوران قرار داشتند. ما ایشان را یک الگو و بهترین و نزدیک ترین شخص دیدیم. نمی گوییم امام مثل امیر المومنین است امام با خصوصیات بشری و نداشتن عصمت، ما ایشان را نزدیک ترین آدم به آن الگو دیده ایم.

او افزود: دوسال است که مراسم ارتحال را در رمضان برپا می کنیم. قبل از آن در این مراسم جمعیتی بالغ بر ۱میلیون از شهرستان و استان ها اعزام می شدند اما دو سال است به لحاظ مراعات حال مردم به ستادها اعلام کردیم‌ از استان هایی زائر بپزیرند که بتوانند بعد نماز عصر از شهرستان به طرف تهران حرکت کنند. امسال جمعیتی بالغ بر۲۷۰ هزار نفر زائر از ۷ استان مجاور تهران داریم.

او گفت: هر سال در ۱۴ خرداد از سخنرانی شخصیت های نظام‌ و روسای جمهور بهره مند بودیم. امسال از رییس جمهور دعوت شد ولی ایشان عذر خواهی کردند که به لحاظ مراعات حال مردم روزه دار و مصادف شدن ۱۴ خرداد امسال با شب ۱۹ رمضان، این دعوت را نپذیرفتند. همچنین همه ساله قبل سخنان مقام معظم  رهبری در مراسم بزرگداشت، یادگار امام (ره) سخنرانی داشتند اما امسال هم به لحاظ مراعات حال مردم و روزه داران و استفاده از سخنان رهبری، امسال سخنرانی نخواهند داشت.

انصاری خبر داد: فردا ساعت ۴ عصر اقلیت های دینی در مراسم ادای احترام ویژه در حرم امام (ره) با یادگار امام ملاقات می کنند، البته در ۱۴ خرداد هم حضور خواهند داشت.

او گفت:  مراسم ۱۴ خرداد از ساعت ۱۷:۳۰ در جوار حرم امام با حضور شخصیت های عالی رتبه نظام، بیت امام،  سفرا و نمایندگی های نظامی کشور های دیگر مقیم ایران، شخصیت های خارجی در ایران و دانشجویان خارجی در ایران برپا خواهد شد.

انصاری گفت: برای با عظمت برگزار شدن این مراسم از مدت ها قبل ۳ کمیته اصلی به فعالیت تخصصی مامور شدند. کمیته اول و مهم ترین آن، کمیته امنیت و ترافیک است که با توجه به حساسیت های امنیتی و سیاست خصمانه آمریکا اسرائیل و داعش مسئولیت این کمیته بر عهده وزیر کشور است. کمیته دوم؛ کمیته ی اجرائی مراسم‌ است که حمل و نقل 270 هزار زائر و مردم تهران را برعهده دارد. مترو، اتوبوس و شرکت واحد به تعداد ۲ هزار اتوبوس، دستگاه ون و ماشین برقی برای ارایه سرویس به مردم در ۱۴ خرداد آماده هستند.

او همچنین افزود: میزبان 304 خبرنگار، عکاس و فیلم بردار داخلی و خارجی هستیم. همچنین میزبان  ۱۹ رسانه خارجی از کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا، لبنان، عراق و ... هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز