گزافه‌گویی نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۴:۳۶:۱۴
کد خبر: ۷۶۶۴۱۷
گزافه‌گویی نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران
نماینده آمریکا در سازمان ملل ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه در جلسه شورای امنیت که با محور بررسی مسائل خاورمیانه تشکیل شده بود ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

هیلی در این جلسه با بیان اینکه صحبت‌های تکراری را در این جلسه ماهانه کنار می‌گذارم گفت: از این فرصت برای تمرکز روی یک موضوع پراهمیت که امروزه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، استفاده خواهم کرد؛ موضوعی که به آن توجهی کمتر از آنچه باید، شده است.

نیکی هیلی، با اشاره به اینکه ایران حدود دو هفته دیگر روز بسیج دانش‌آموزی را جشن خواهد گرفت، اتهاماتی بی‌اساس را درباره حضور کودکان ایران در مناطق جنگی در جریان جنگ ایران و عراق مطرح کرد.

وی مدعی شد: عده‌ای در جامعه بین‌الملل هنوز دچار این سوءبرداشت هستند که ایران ممکن است به یک بازیگر بین‌المللی مسئولیت پذیر تبدیل شود یا از قوانین جامعه متمدن پیروی کند. نکات بسیار زیادی درباره ایران هست که با این گزاره در تعارض است.

هیلی به تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۲۰ شرکت و ۴ بانک ایرانی اشاره کرد و گفت: هر کس وارد معامله با  شرکت‌های تحریم‌شده شود، تحریم خواهد شد. هر نهاد مالی خارجی که تعمدا وارد معامله با این نهادهای تحریم‌شده شود، خودش در معرض تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.

وی مدعی شد: تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعلام کرده، گسترده و عمیق» است. ایالات متحده هر اقدامی که ممکن باشد را انجام خواهد داد تا روند سرازیر شدن پول به خزانه ایران را متوقف کند.

نظر شما