مقامات برزیلی دست از سر زن مکرون برنمی دارند

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۸:۵۷:۲۵
کد خبر: ۸۹۳۴۸۸
مقامات برزیلی دست از سر زن مکرون برنمی دارند
«رنزو گراسیه» سفیر گردشگری برزیل که توسط رئیس جمهور این کشور برای توسعه صنعت گردشگری برزیل منصوب شده است طی فیلمی در توئیتر به شدت به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به دلیل انتقاد از نحوه مدیریت آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون حمله کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از فارس، وی در این فیلم ویدیویی با «دلقک» توصیف کردن ماکرون گفت که وی نمی‌تواند مردم برزیل را فریب دهد.

این مقام برزیلی همچنین در مصاحبه با یک روزنامه برزیلی به شدت به همسر ماکرون توهین کرد.

وی در این مصاحبه بریژیت ماکرون را به اژدها تشبیه کرد و گفت که ماکرون به دلیل زندگی با وی، نمی‌تواند به عنوان کارشناس مسائل آتش‌سوزی اظهار نظر کند.

پیشتر «ژائیر بولسارنو» که به اتخاذ مواضع خارج از عرف و غیرمؤدبانه شهره است، در یکی از صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی، چهره «بریژیت ماکرون» همسر رئیس‌جمهور فرانسه را به سخره گرفته بود.

این اقدام بولسونارو، با واکنش منفی گسترده در رسانه‌های فرانسوی روبرو شد و امانوئل ماکرون در واکنش به  به اقدام جنجالی و توهین رئیس‌جمهور برزیل علیه بانوی اول فرانسه گفته بود: «واقعا ناراحت‌کننده است. هم برای او و هم برای مردم برزیل. معتقدم که زنان برزیلی وقتی این صحبت‌های رئیس‌جمهورشان را بخوانند، بابت آن شرمنده شوند. فکر می‌کنم باید هم از رفتار رئیس‌جمهورشان شرمنده باشند. من برای مردم برزیل احترام بسیار زیادی قائلم و به همین دلیل امیدوارم که در آینده بسیار نزدیک رئیس‌جمهوری داشته باشند که در شأن این جایگاه باشد».

نظر شما