عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری:

جنبشی به نام جنبش تهی‌دستان و پابرهنگان در حال سازماندهی است/ کرونا چالش اقتصادی و معیشتی را در کل دنیا به همراه دارد

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۲۳:۳۴:۲۸
کد خبر: ۹۸۸۷۹۸
جنبشی به نام جنبش تهی‌دستان و پابرهنگان در حال سازماندهی است/ کرونا چالش اقتصادی و معیشتی را در کل دنیا به همراه دارد
عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری می‌گوید: چیزی که دولت‌ها باید به آن توجه خاصی داشته باشند، دغدغه صنفی کارگری و کارمندی است.

«رضا جلالی»، عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، درباره هشدار کارشناسان اقتصادی درباره فقر و گرسنگی جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا و شکل‌گیری قیام گرسنگان در آینده به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: چیزی که دولت‌ها باید به آن توجه خاصی داشته باشند، دغدغه صنفی کارگری و کارمندی است. کرونا معظل بسیار بزرگی است که چالش اقتصادی و معیشتی را در کل دنیا به همراه دارد. 

او افزود: این روزها من را به یاد رخدادهای ۱۸۳۲ در اروپا می‌اندازد که جنبش کارگری قیام بزرگ و همه‌جانبه‌ای در سطح کشورها انجام داد و باعث تحولات شگرفی، شد.

جلالی با بیان اینکه درباره بی‌توجهی نسبت به کاهش تولید و چالش معیشتی مردم هشدار می‌دهم، اظهارکرد: جنبشی به نام جنبش تهی‌دستان و پابرهنگان در حال سازماندهی است که این جنبش بی‌سر است و این جنبش بی‌سر به شدت جهان را تهدید می‌کند. جنبش بی‌سر از جنبش سر دار که توسط نخبگان مدیریت می‌شوند، به شدت خطرناک‌تر بوده و غیرقابل پیش‌بینی است.

او بیان کرد: امیدوارم در حوزه جغرافیایی کشور بتوانیم نسبت به رفع این مشکل اقداماتی را انجام دهیم چرا که این بلای خانمان‌سوز بر اساس شواهد پزشکان مستقر در ستاد ملی مبارزه با کرونا، یکی دو فصل مهمان ناخوانده خانه‌ها خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص تجربیات تاریخی در این حوزه، توضیح داد: بعد از جنگ جهانی دوم وقتی آلمان شکست خورد مردم وارد هر رستورانی که می‌شدند باید در ابتدا بهای خدمات حساب می‌‌شد چرا که در فاصله نیم ساعت قیمت‌ها دوبرابر می‌شد و تورم رشد، پیدا می‌کرد.

جلالی تورم 40 درصدی را تهدیدی برای آینده کشور دانست و گفت: تورم در کشور ۴۰ درصد است و بر اساس مبانی و اصول علم اقتصاد این تورم به صورت نجومی رشد می کند و تهدیدات همه‌جانبه‌ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی را به جای خواهد گذاشت و این به نفع هیچکس نیست چراکه یک آنارشی و هرج و مرجی را بدون مهار به وجود خواهد آورد. 

این استاد دانشگاه در پایان اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم از این بحران با تدبیر دولتمردان و مدیران عرصه اجرایی عبور کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز