مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان :

استفاده از ایده های جدید در حوزه کارآفرینی موجب ایجاد اشتغال پایدار می شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۰:۲۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۵۹۵۹۵
استفاده از ایده های جدید در حوزه کارآفرینی  موجب ایجاد اشتغال پایدار می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت : استفاده از ایده های جدید در حوزه کارآفرینی موجب ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سود و سرمایه گذاری ، پر شدن شکاف‌ها و خلاء‌های بازار کار ومشکلات مربوط به اشتغال و تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ ادهم کرد در گفتگو با خبرگزاری برنا ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی به خانواده بزرگ تعلیم و تربیت  و همه کارآفرینان و سازمانهای مردم نهاد جوان استان اظهار داشت: هر ساله این هفته با برگزاری رویدادهای مختلف کارآفرینی گرامی داشته می‌شود و هفته جهانی کارآفرینی در هر سال فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی در میان قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان را فراهم می‌آورد.

وی گفت : توسعه فرهنگ کارآفرینی درکشور با انجام حمایت‌های لازم از کارآفرینان، ارائه آموزش‌های مورد نیاز به آنان و انجام تحقیقات و پژوهش‌های لازم در این زمینه می تواند کشور را به سمت توسعه و رونق اقتصادی رهنمون سازد.

وی گفت :  کارآفرینی نقشی اساسی در توسعه فناوری و ایجاد توانمندی های تکنولوژیک کشورها داشته و یکی از بهترین پیامدهای اقتصادی آن اشتغال زایی است که رشد اقتصادی را تسریع نموده و آثار اجتماعی ارزشمندی را برای جوامع به ارمغان می آورد همچنین از محور‌های اصلی رشد و توسعه بوده و  در برنامه ریزی‌های توسعه پایداراقتصادی  دارای اهمیت میباشد.

کرد بیان کرد :  یکی از مهمترین معضلات جامعه امروزی موضوع اشتغال به ویژه در حوزه جوانان است که با توجه به جایگاه ویژه سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی در شبکه سازی و ایجاد تعاملات موثر می توان تحولی نوین در حوزه اشتغال و کارآفرینی ایجاد نمود.

وی گفت : سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوی کمکی و مغز متفکر دستگاه های اجرایی، متولیان مناسبی جهت اجرای طرحهای آماده سازی شغلی، حرفه آموزی، کار آفرینی، بازاریابی و ایجاد فضای کسب و کار هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد : اگر سازمان های مردم نهاد حوزه اشتغال، حرکتی علمی، ساختاری و ارزشی داشته باشند و برنامه ریزی های آنان بر اساس نیازهای جامعه و هدفمند باشد، حلقه مفقوده مشاغل پویا و پایدار شناسایی می گردد.

کرد با اشاره به اینکه تعداد 218 سازمان مردم نهاد دارای اعتبار نامه از وزارت ورزش و جوانان در حوزه های مختلف استان مشغول فعالیت هستند بیان کرد : اداره کل ورزش و جوانان استان با حمایت از 23 سمن در حوزه اشتغالزایی جوانان توانسته با مشارکت پارک علم و فناوری و دانشگاهها توانسته استارت آپ ها و دوره های آموزشی به صورت حضوری و مجازی برگزار کند . 

وی گفت : در راستای حمایت از جوانان تاکنون با همکاری بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید حدود 170 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به جوانان روستاها و شهرهای استان واگذار تا بتوانند شغلهای پایدار در سطح استان ایجاد نمایند  .

کرد اظهار امیدواری نمودند تا جوانان عزیز هم استانی ضمن تلاش در جهت بهره مندی از آموزشها و دوره های مهارت آموزی با ایجاد سمن از طریق سامانه ملی saman.msy.gov.ir تلاش نمایند تا با شناسایی ظرفیتهای قانونی و اجتماعی جذب بازار کار گردیده و عضویت سایر دوستان و جوانان خود را در این بستر خوب اجتماعی فراهم نمایند .ضمنا جوانان عزیز هرگونه مانع نیازمند بسط و گسترش خود را در حوزه های مختلف جوانان که نیازمند سیاستگزاری و تدوین شیوه های قانونی در مباحث جوانان است را جهت طرح در ستادهای ساماندهی امور جوانان را میتوانند به ادارات ورزش و جوانان سراسر استان یا معاونت امور جوانان استان ارایه تا در صورت امکان با عنایت به رویکرد جدید وزارت ورزش و جوانان این اداره کل بعنوان قرارگاه امور جوانان موضوع را از طریق دبیرخانه این ستاد نیز پیگیری و رصد نماید .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز