ساعت‌های هوشمند، ابزار جدید نظارت بر مجرمان در انگلیس

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۶:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۷۷۶
ساعت‌های هوشمند، ابزار جدید نظارت بر مجرمان در انگلیس
مهاجرانی که مرتکب جرم شوند، باید طی روز چند مرتبه از خود عکس بگیرند تا دولت انگلیس در بازه‌های مختلف روز توان ردیابی آن‌ها را داشته باشد.بر اساس اخبار منتشر شده، عکس‌های ارسالی از سوی مهاجران به صورت دائمی با پایگاه اطلاعاتی وزارت کشور انگلستان چک می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ رسانه‌ها خبر دادند که دولت انگلستان به زودی قصد دارد تا مهاجرانی که در حوزۀ سرزمینی این کشور مرتکب جرم می‌شوند را مجبور به استفاده از ساعت‌های هوشمند کند تا امکان ردیابی لحظه‌ای آن‌ها را داشته باشد.

مهاجرانی که مرتکب جرم شوند، باید طی روز چند مرتبه از خود عکس بگیرند تا دولت انگلیس در بازه‌های مختلف روز توان ردیابی آن‌ها را داشته باشد.بر اساس اخبار منتشر شده، عکس‌های ارسالی از سوی مهاجران به صورت دائمی با پایگاه اطلاعاتی وزارت کشور انگلستان چک می‌شود تا اصالت آن‌ها مورد تردید نباشد، بر مبنای طرح‌های موجود در وزارت کشور و دادگستری انگلیس، عکس‌ها همراه با نام مهاجران، ملیت و تاریخ تولد آن‌ها به مدت ۶ سال در پایگاه‌ داده‌های دولتی این کشور باقی می‌ماند.

گفتنی است که مقررات مذکور فقط مشمول شهروندان مهاجر به انگلیس می‌شود که جرمی در محدودۀ سرزمینی این کشور مرتکب شده‌اند و شامل همۀ مهاجرین از جمله پناهجویان نمی‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت انگلستان در ماه مه با پیمانکاری غیردولتی قراردادی به ارزش ۶ میلیون پوند امضا کرد تا ساعت‌های هوشمند مخصوص را تحت «سرویس ردیابی ماهواره‌ای وزارت کشور» انگلستان قرار دهد تا مجرمان تحت رصد از این طریق کنترل شوند.. 

این ساعت‌ها ابزار کنترلی غیر متصل به بدن هست که فرد را ملزم‌ می‌کنند تا حتماً در فواصل زمانی مشخصی داده‌های بیومتریک خود را به مرکز کنترل دادۀ کشور ارسال کند.

دولت انگلستان هنوز صریحاً اعلام نکرده است که در آیندۀ نزدیک از ساعت‌های هوشمندی که دارای قابلیت شناسایی چهره هستند، برای ردیابی مهاجرین مرتکب جرم شده استفاده می‌کند اما یکی از مقامات دولتی این کشور اعلام کرده است که وزارت کشور انگلیس به زودی از دستگاه‌های قابل حمل با قابلیت ثبت و ضبط داده‌های بیومتریک، در کنار پابندهای الکترونیک برای نظارت بر مجرمان استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز