ربات‌ها در فروشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۷:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۸۷۷
ربات‌ها در فروشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند
شرکت تلک سیستنس موفق به تولید رباتی شده که می‌تواند نوشیدنی‌های یخچال‌های فروشگاه‌ها را شارژ کند!

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ ربات جدیدی که توسط شرکت سیستنس طراحی شده است، «تکس اسکارا» نام دارد، این ربات با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند. براساس اعلام سیستنس نسخۀ اولیۀ این ربات برای شارژ قفسه‌های خالی نوشیدنی یخچال‌های فروشگاهی به کارگیری خواهد شد و هر کدام از این ربات‌ها قادر است که معادل یک تا ساعت از فعالیت یک نیروی انسانی را طی روز در فروشگاه انجام دهد.
این ربات دستیار فروشگاهی برای انجام صحیح وظایف خود از پلتفرم هوش مصنوعی Jetson انویدیا برای پردازش اطلاعات و زیرساخت ابری Azure مایکروسافت برای ثبت و ارجاع داده‌های خود استفاده می‌کند.

ربات

توسعۀ رباتیک و آسان شدن کارها برای انسان‌ها لذت زیادی دارد اما همواره یک نگرانی در سراسر جهان برای انسان وجود داشته است، مردم در سراسر دنیا نگران این هستند که ربات‌ها موقعیت شغلی آن‌ها را اشغال کنند، استفاده از فناوری‌های جدید به طور قطع امر نامطلوبی نیست اما همزمان با آن باید فکر رفع نگرانی‌های موجود هم بود.

بدون شک در آینده موقعیت‌های شغلی بیشتر در دسترس افرادی خواهد بود که تخصص‌هایی در زمینه‌های هوش مصنوعی، دیجیتال مارکتینگ، رسانه، تعمیرات قطعات الکترونیک و امثال آن  دارند اما آیا همۀ مردم می‌توانند در علومی از این دست متخصص باشند، حد اشباع این بازار کجا خواهد بود؟ این‌ها مسائلی است که دانشمندان و سیاستگذاران باید پاسخ بدهند که چطور می‌خواهند میان استفاده از ربات‌ها و حفظ موقعیت‌های شغلی انسان‌ها تعادل برقرار کنند، دولت‌ها نیز باید به این سمت بروند که آموزش عمومی را طوری برنامه ریزی کنند که مردم بتوانند در چنین دنیایی زندگی کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز