افزایش دو برابری ظرفیت بانک نمونه های زیستی

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۶۳۴۳
افزایش دو برابری ظرفیت بانک نمونه های زیستی
رئیس گروه ژنتیک معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش دو برابری ظرفیت بانک نمونه های زیستی دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ لیلی عزالدین لو گفت: با خرید و راه اندازی دو دستگاه فریزر منفی ۸۰ و تجهیزات لازم، مجموعا به ظرفیت حدود ۹۰۰ لیتر، امکان ذخیره و نگهداری نمونه‌های زیستی بانک ژن به دو برابر افزایش یافت.
این اقدام در راستای سیاست‌های جدید دفتر و معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی مبنی بر ارتقا کمی و کیفی بانک ژن حیات وحش کشور و تکالیف قانونی مقرر صورت پذیرفته است.
وی گفت: تا کنون افزون بر ۳۰۰۰ نمونه زیستی از رده‌های پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و دیگر رده‌های جانوری در بانک نمونه‌های زیستی نگهداری شده است. همچنین با همکاری ادارات کل محیط زیست استانی در شش ماهه اول سال جاری حدود ۱۵۰ نمونه دیگر به بانک نمونه‌ها اضافه شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۳۰۰ نمونه دیگر اضافه شود. وی اظهار امیدواری کرد با افزایش کمی نمونه‌ها و نزدیک‌تر شدن به استاندارد‌های جهانی علاوه بر حفاظت از منابع ژنتیکی حیات وحش می‌توان به دانشجویان و محققین کشور در دسترسی قانونی به منابع ژنتیکی کمک قابل توجهی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز