جاسوسی که بعد از ماموریت خودکشی می‌کند

۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۸:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۱۵۶۸
جاسوسی که بعد از ماموریت خودکشی می‌کند
عجیب ترین ربات جاسوسی جهان، پس از جمع‌آوری اطلاعات و تکمیل ماموریت ذوب می‌شود و هیچ رد و اثری از خود برجای نمی‌گذارد.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ محققان از ساخت یک ربات جاسوسی عجیب خبر دادند که می‌تواند پس از جمع‌آوری اطلاعات، با قرارگیری در معرض نور UV یا گرما، در یک گودال روغنی ذوب شود. این ربات جاسوسی قابل ذوب که توسط دانشمندان به‌عنوان «ربات نرم» نیز نامیده می‌شود، در مقایسه با نمونه‌های معمولی انعطاف‌پذیرتر است.

عجیب ترین ربات جاسوسی جهان از موادی نرم تشکیل شده که می‌تواند برای فعالیت‌های مختلف از جمله انتقال دارو به حیوانات وحشی و حتی مبارزه با سرطان از طریق ورود به قسمت‌های خاص بدن به‌کار گرفته شود. این ربات خاص با استفاده از کامپوزیت سیلیکونی ساخته شده که پس از قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش و گرما، به‌سرعت از بین می‌رود و پس از اتمام ماموریت، به‌راحتی دفع می‌شود.

محققان برای آزمایش عملکرد این ربات جاسوسی، ماموریتی را شبیه‌سازی کردند که در آن این وسیله یک محیط ناشناخته را جستجو و سپس خود را از بین می‌برد. ربات مذکور هم‌چنین می‌تواند در طول ماموریت خود با تشخیص دما، محققان را از تغییرات ایجاد شده، آگاه کرده و از آشکارسازهای نوری برای شناسایی نور UV بهره‌ می‌گیرد.

با تکمیل ماموریت، ربات جاسوس به یک صفحه داغ کوچک که تا دمای 120 درجه سانتی‌گراد حرارت دارد، حرکت کرده و پس از ذوب شدن به یک مایع روغنی تبدیل می‌شود. این دگرگونی ناشی از قرارگیری در معرض نور UV و سپس گرمای به‌وجود آمده در صفحه است.

این ربات ذوب شونده، تنها نمونه نرمی نیست که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم. سال گذشته نیز محققان از یک ربات مغناطیسی نرم لجنی رونمایی کرده بودند که از آهن‌ربا برای حرکت و جمع‌آوری اشیا استفاده می‌کرد و به آن اجازه می‌داد در مناطق تنگ و باریک، بدون مشکل حرکت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز