سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس :

اشتغال و حمایت ازهنرمندان و فرهنگوران برنامه های اصلی است

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۰۹:۱۰:۲۸
کد خبر: ۷۰۴۱۲۵
اشتغال و حمایت ازهنرمندان و فرهنگوران برنامه های اصلی است
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: اشتغال و حمایت ازهنرمندان و فرهنگ وران، در برنامه های اصلی سال ٩٧ قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، غلامرضا یوسفی نژاد اظهارداشت:در راستای حمایت از بخش خصوصی، صاحبان مجوز فعالیت همچنین می توانند جهت استفاده از تسهیلات طرح تکاپو با مراجعه به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir طرح خود را ثبت نام نموده و سپس طرح خود را به همراه مجوزهای لازم جهت بررسی و ادامه روند کار به واحد اشتغال این اداره تحویل نمایند.
وی با اشاره به شعار سال، گفت: دستگاه های اجرایی می بایست همه توان خود را در راستای حمایت از تولید ملی و اشتغال بکار گیرند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: آثار هنری و فرهنگی یکی از جلوه های تولید داخلی است که در طول سالیان اخیر به محاق فراموشی سپرده شده است. این در حالی است که هم از نظر معنوی و هم از نظر مادی، آثار هنری و فرهنگی می توانند حتی به عنوان اصلی ترین بخش های اشتغال و اقتصاد کشور نقش بازی کنند.
یوسفی نژاد ادامه داد: بر همه ماست تا با حمایت همه جانبه آثار هنری و فرهنگی خود را نه تنها به جامعه خود بلکه به جامعه بشری عرضه کنیم. آثاری که علاوه بر جنبه مادی خود، منعکس کننده فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی است.
وی عنوان کرد: اشتغال و حمایت از هنرمندان و فرهنگ وران را در برنامه های اصلی سال ٩٧ قرار دادیم.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: هنرمندان و فرهنگ وران می توانند جهت استفاده از حمایت ها، تسهیلات و طرح های حمایتی با مراجعه به واحد اشتغال این اداره در سراسر استان فارس، مجوزهای لازم را دریافت نمایند.
یوسفی نژاد با اشاره به مجوزهای مشاغل خانگی در حدود ١٥٠ رشته شغلی متفاوت گفت: تمامی هنرمندان و فرهنگ وران می توانند جهت اخذ مجوز مشاغل خانگی در رشته مورد نظر به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان فارس مراجعه نمایند.
وی یادآوری کرد: رشته های مشاغل خانگی در ١٠ رسته پژوهشگری، طراحی، مد و لباس، نشریات مکتوب، نرم افزار و رسانه برخط، بازی های رایانه ای، هنرهای حجمی، هنرهای شنیداری، هنرهای نمایشی  و تجارت الکترونیک در رشته های فرهنگی و هنری می باشد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: فارغ التحصیلان رشته های فرهنگی و هنری نیز می توانند با مراجعه به سامانه کارورزی پس از ثبت نام در دوره های کارورزی شرکت نمایند. صاحبان مجوز فعالیت نیز می توانند تحت عنوان واحد پذیرنده در این طرح ثبت نام نموده و از تخفیفات و تسهیلات طرح برخوردار گردند.
یوسفی نژاد بیان کرد:در راستای حمایت از بخش خصوصی، صاحبان مجوز فعالیت همچنین می توانند جهت استفاده از تسهیلات طرح تکاپو با مراجعه به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir طرح خود را ثبت نام نموده و سپس طرح خود را به همراه مجوزهای لازم جهت بررسی و ادامه روند کار به واحد اشتغال این اداره تحویل نمایند.
نظر شما
پرونده ویژه