مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

۴۱ موکب احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از فارس پذیرای زائران اربعین

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۵:۴۶:۱۹
کد خبر: ۷۵۶۱۹۴
۴۱ موکب احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از فارس پذیرای زائران اربعین
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امسال ٤١ موکب، همگی تحت عنوان موکب احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، از شهرستان های استان فارس از نجف تا کربلا، آماده پذیرایی و خدمات رسانی به زائران حسینی هستند. از این تعداد تقریباً ٢٠ موکب در شهر کربلا مستقر خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،صابر سهرابی،  اظهارداشت: دبیر کمیته فرهنگی اربعین حسینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی برنامه های متنوع فرهنگی را تهیه و اجرا خواهند کرد.
وی بیان کرد: قرار بر این شده است تا امسال، برنامه های فرهنگی اربعین حسینی به صورت هماهنگ زیر نظر کمیته فرهنگی اربعین برگزار گردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: دبیر اجرایی این کمیته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی برنامه های متنوع فرهنگی را تهیه و اجرا خواهند کرد.
سهرابی از جمله فعالیت های فرهنگی معرفی شخصیت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و برخی از شخصیت های استان فارس خواهد بود. همچنین زیارت اربعین، زیارت عاشورا و... را در قالب بسته های فرهنگی به زائران ارائه خواهیم کرد.
دبیر جرایی کمیته فرهنگی اربعین خاطر نشان کرد: در تمام این موکب ها نمایشگاه کتاب و نمایشگاه های فرهنگی برپا خواهد شد. همچنین برپایی نمازجماعت با حضور روحانی مستقر در هر موکب از دیگر فعالیت های فرهنگی خواهد بود.
نظر شما
پرونده ویژه