به دلیل همکاری در ثبت محور ساسانی در یونسکو

تقدیر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از پرفسور "کری یری" از دانشگاه ایتالیا

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۴۵:۳۲
کد خبر: ۷۶۹۷۰۱
دکتر عسکری باستان شناس و پرفسور "کری یری" از دانشگاه ایتالیا با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، با مهندس ساسان تاج گردون رئیس این سازمان دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در ابتدای این جلسه، دکتر عسکری سرپرست تیم ایرانی و پرفسور" کری یری" سرپرست تیم ایتالیایی که در منطقه تاریخی تخت جمشید مشغول گمانه زنی و کاوش باستان شناسی می باشند، گزارش مختصری از کاوش باستان شناسی در محدوده تخت جمشید را ارائه و همچنین از آثار تاریخی ارزشمندی که مورد اکتشاف قرار گرفته است توضیحاتی را بیان کردند.
در ادامه این جلسه که حدود یکساعت به طول انجامید ، از تلاش های ارزنده پرفسور "کری یری" که به منظور تکمیل پرونده محور ساسانی (فیروزآباد ، کازرون و سروستان) همکاری بی شائبه ای داشته اند و این خدمات منجر به ثبت جهانی این مجموعه در یونسکو شد از سوی مهندس تاج گردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس قدردانی گردید.
پایان بخش این جلسه مشترک ،  بحث و بررسی در خصوص برگزاری همایش بین المللی توسعه پایدار محور ساسانی فارس بود که یکی از رویکردهای اصلی آن شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری از منظر باستان شناسی ثبت جهانی فیروزآباد ، کازرون و سروستان می باشد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز