مرتضی شایسته تهیه‌کننده سینما مطرح کرد؛

اکران در سینما و نمایش آنلاین مکمل یکدیگرند/ تهیه‌کننده نمی‌تواند مدت زیادی فیلمش را نگه دارد/ باید به بودن کرونا کنار خودمان عادت کنیم!

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۲:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۲۷۶۹
اکران در سینما و نمایش آنلاین مکمل یکدیگرند/ تهیه‌کننده نمی‌تواند مدت زیادی فیلمش را نگه دارد/ باید به بودن کرونا کنار خودمان عادت کنیم!
مرتضی شایسته یکی از تهیه‌کنندگان سینما و مدیر شرکت هدایت فیلم که سابقه همکاری با فیلمسازان نام‌آشنایی چون ایرج قادری را در فیلم‌های «می‌خواهم زنده بمانم»، «سام و نرگس»، «محاکمه» و... و همچنین کارگردان‌های دیگری چون مسعود کیمیایی، حمید نعمت‌اله و سامان مقدم را در فیلم‌هایی چون «رد پای گرگ»، «تجارت»، «بوتیک»، «مکس» و... دارد، معتقد است اکران آنلاین نمی‌تواند به سینماها لطمه‌ای بزند و اکران آنلاین و نمایش فیلم در سالن‌های سینما، جریان‌های متفاوتی هستند که کارکرد خودشان را دارند.

مرتضی شایسته در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره کارکرد جداگانه اکران آنلاین محصولات روز سینما و اکران در سالن‌های سینما گفت: «اگر از من می‌پرسید سینما آنلاین به سینما و نمایش فیلم در سالن‌ها و روی پرده بزرگ آسیب می‌رساند، باید بگویم پاسخم منفی است و این پدیده می‌تواند در کنار اکران به روش معمول آن به سینما و تولید کمک کند. در واقع این دو روش مکمل یکدیگر هستند و هر کدام کانال جدا‌گانه‌ای برای نمایش فیلم و تماشای فیلم توسط مخاطبان آثار سینما هستند.»

شایسته که خودش یکی از تهیه‌کنندگان باسابقه سینمای ایران است و سابقه همکاری با فیلمسازان بزرگی را در کارنامه تهیه فیلم خود دارد، درمورد نگرانی سینماداران از تعطیلی سینماها و جان گرفتن اکران آنلاین و استقبال تهیه‌کنندگان از این اتفاق گفت: «سینماداران نگران هستند اما تهیه‌کننده‌‌ها هم نمی‌توانند مدت زیادی فیلم‌شان را نگه دارند. در حال حاضر ما فیلم‌هایی داریم که اواخر سال نود و هفت ساخته شده و یا در سال 98 ساخته شده و آماده نمایش است. تهیه‌کننده نمی‌تواند دست نگه دارد و باید امکانی برای نمایش فیلمش در چنین شرایطی فراهم کند آن هم زمانی که ممکن است چندین دیگر هم برای اکران معطل شود.»

او در ادامه همین موضوع گفت: «البته نگرانی سینماداران درست است و باید به آنها حق داد چرا که دغدغه‌‌های زیادی دارند و ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. باید برنامه‌ریزی طوری باشد که سینما دوباره اکران فیلم‌ها را آغاز کنند.»

شایسته در آخر با اشاره به بحران کرونا و بازگشایی سینماها در چنین شرایطی گفت: «طبق گفته‌‌های مسئولان کرونا با ما خواهد ماند و بعید می‌دانم به این زودی از بین برود پس باید به بودن آن در کنار خودمان عادت کنیم.» 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز