محمد مسلمی:

مدیران تلویزیون به تولید برنامه‌های کودک توجهی ندارند!

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۱:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۴۰۲۱
مدیران تلویزیون به تولید برنامه‌های کودک توجهی ندارند!
محمد مسلمی با اشاره به اینکه مدت‌هاست تلویزیون اثر قابل توجهی در حوزه کودک و نوجوان تولید نکرده، تأکید کرد که مدیران تلویزیون به تولید برنامه‌های کودک توجهی ندارند.

محمد مسلمی، بازیگر و کارگردان تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: برای ساخت برنامه‌های کودک و نوجوان پرمخاطب توانایی و نیروی کار بسیاری وجود دارد اما از آنجا که تلویزیون ساخت برنامه‌های کودک را دیگر جدی نمی‌گیرد شرایط برای تولید آثار خوب در حوزه کودک و نوجوان فراهم نیست به همین دلیل ما سعی کردیم توانایی خودمان را در شبکه نمایش خانگی نشان دهیم و خوشبختانه سریال «هشتگ خاله سوسکه» نیز توانست با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شود.

مسلمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه «هشتگ خاله سوسکه» یکی از اولین تجربیات سریال کودک و نوجوان در شبکه نمایش خانگی به حساب می‌آید، نتیجه خوبی داشت و بازخورد خوبی را شاهد بودیم به طوری که تهیه‌کننده‌ها و سرمایه‌گذارهای این مجموعه متضرر نشدند و شرایط برای تولید فصل بعدی نیز فراهم شد.

او افزود: برای فصل بعدی سریال «هشتگ خاله سوسکه» با عنوان «دختر شاه پریون» اقداماتی صورت گرفت که متأسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شد کار متوقف شود. در حال حاضر حدود 15 قسمت از این سریال نوشته شده ولی مثل تمام پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی ساخت آن متوقف شده است. متأسفانه تولید این مجموعه فعلاً در هاله‌ای ابهام است و اگر شرایط مهیا باشد احتمالاً تابستان «دختر شاه پریون» جلوی دوربین می‌رود.

این بازیگر در ادامه با اشاره به مشکلات تولید در تلویزیون گفت: ساخت سریال «دوقلوها» بیش از دو سال به طول انجامید و مدام تولید آن متوقف شد. متأسفانه در تلویزیون دیگر شرایط کار وجود ندارد، هیچ کاری مخصوصاً اگر مخصوص کودک و نوجوان باشد نمی‌توان تولید کرد و این مشکل دلایل بسیاری دارد که فکر می‌کنم باید تجدیدنظرهایی در تصمیم‌گیری مدیران صورت گیرد.

او تصریح کرد: دلیل اصلی این اتفاق که دیگر امکان تولید یک اثر فاخر تلویزیونی برای کودکان وجود ندارد اسپانسرمحور بودن برنامه‌ها و از طرفی بی توجهی مدیران به بحث کودک و نوجوان است. امروز برنامه‌های خوب کودک و نوجوانی که داریم مربوط به گذشته هستند و کمتر اثری در این حوزه در حال حاضر ساخته می‌شود.

مسلمی در ادامه گفت: اصرار تلویزیون به اینکه تولیدکنندگان باید با خود اسپانسر بیاورند باعث شده تا به برنامه‌ها لطمه‌های جدی وارد شود. همه تولیدکنندگان امروز بی‌انگیزه شده و دیگر برنامه‌ای جدی برای کودکان ساخته نمی‌شود در حالی که در گذشته تقریباً همیشه چند برنامه خوب کودک در شبکه‌های مختلف تلویزیون شاهد بودیم.

این بازیگر در پایان تصریح کرد: روزی مدیران تلویزیون دغدغه کودک داشتند و برای تولید آثار مناسب با محوریت کودک و نوجوان بسیار تلاش می‌شد اما متأسفانه امروز اینگونه نیست و کودکان ما نیز ناگزیر به سمت فضای مجازی و رسانه‌های خارجی می‌روند. باید در تلویزیون ما برنامه‌هایی وجود داشته باشد تا کودکانمان به سمت شبکه‌های خارجی و فضای مجازی مخرب نروند. من در روزهای شیوع ویروس کرونا که قطعاً کودکان در خانه‌ها نیاز به سرگرمی داشتند بارها به مدیران گروه کودک و نوجوان اطلاع دادم و برای تولید آثار مناسب در این زمینه اعلام آمادگی کردم اما متأسفانه هیچ پاسخی نشنیدم و با دنبال کردن شبکه‌های مختلف متوجه شدم که اثر چندانی نیز برای کودکان در این روزها ساخته نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز